חדשות בארץ

50 שנה אחרי שהסב נרצח על ידי מחבלים, הנכד הותקף על ידי פלסטיני

להב שפירא, סטודנט ישראלי הלומד בגרמניה, הותקף על ידי צעיר פלסטיני על רקע המלחמה בעזה. סבו, עמיצור שפירא הי"ד, היה אחד מי"א חללי אולימפיאדת מינכן

טקס זיכרון לספורטאים במינכן (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)טקס זיכרון לספורטאים במינכן (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

להב שפירא (30) צעיר ישראלי הלומד בגרמניה, נפצע הלילה (בין שבת לראשון) לאחר שהותקף על ידי סטודנט ערבי בן 23 בברלין. התוקף זיהה אותו מפעילותו בעד ישראל וגרם לו לחבלות קשות – אף שבור, שבר בארובת העין ושבר בעצם הלחי. שפירא הוא נכדו של עמיצור שפירא הי"ד, מאמן האתלטיקה וחבר משלחת ישראל לאולימפיאדת מינכן, שנרצח בטבח י"א הספורטאים הישראלים, שביצע ארגון הטרור "ספטמבר השחור" ב-1972.

משטרת גרמניה עדכנה היום כי התוקף אותר, נעצר והתביעה תגיש נגדו כתב אישום. מחקירת המשטרה עולה כי שפירא שהה עם חברים ברובע מיטה בברלין. הפלסטיני הבחין בו ובשלב מסוים, הסטודנט הפרו-פלסטיני היכה בפתאומיות את שפירא כמה פעמים עד שנפל, בעט בו בעת ששכב על הארץ ונמלט מהמקום. שני הסטודנטים המעורבים לומדים באוניברסיטה החופשית של ברלין.

עוד התברר כי זו אינה הפעם הראשונה שלהב מותקף על רקע אנטישמי בגרמניה: בשנת 2010, כאשר היה נער, הותקף בעיירה לאוכה בגרמניה בידי ניאו-נאצי שהסתער לעברו, צעק "חזיר יהודי", חבט באגרוף מתחת לעינו, הפיל אותו ארצה ובעט בראשו.  חבריו הגרמנים של להב ניסו לגונן עליו מול ללא הצלחה, אך למרבה המזל, באותו רגע עבר במקום עובר אורח שהצליח לסיים את המתקפה.

ציפי לב, אימו של להב, שנמצאת ליד מיטתו בבית החולים בברלין סיפרה ל-ynet: "להב היה מסומן אצלם בתור ציוני ועשה הרבה פעילות נגד אנטישמיות, בעד ישראל ובעד שחרור החטופים. לא ייתכן שאתה מותקף על זה שאתה נלחם נגד אנטישמיות וגזענות. צריך לשנות את החוק, שיהיה עונש כבד, ואז יחשבו פעמיים לפני שעושים דברים כאלה. התוקף ניגש אליו בשלב מסוים וצעק לעברו: 'למה אתה תולה תמונות של חטופים?' הוא היה מלא שנאה. אנחנו לא נעבור על זה בשתיקה. מעבר לזה שיש לנו היסטוריה עקובה מדם פה, אני לא מפחדת. חינכתי את הבנים שלי להיות גאים ביהדותם ובישראליותם, וברגע שנפחד אין לנו זכות עלי אדמות".

לדבריה, "להב יהיה בסדר ונמשיך להילחם. נעמיד את האוניברסיטה במקום, כי היא נתנה גב לפרו-פלסטינים האלה. הם פשוט עוצמים את העיניים. נתחיל תהליך ארוך מאוד ונראה. אם לבחור אין אזרחות גרמנית, נדרוש את הגירוש שלו כי מדובר בפגיעה קשה מאוד, אבל אני מקווה מאוד שיש לו אזרחות גרמנית כדי שיישב בכלא".

תגיות:גרמניהאנטישמיותרצח ספורטאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה