חדשות בארץ

המילון של אמילי בשבי: "במבה – מחבל, גבינה - חטוף"

חודשיים וחצי אחרי ששוחררה, אמילי בת ה-9 עדיין מקבלת התקפי חרדה. מתברר כי במהלך השבי היא כתבה מילון מושגים שחיברה ללא עזרה. אביה מספר: "היא אמרה לי שאיימו עליהם שיהיו בשקט: 'אם לא תשתקו, נהרוג אתכם עם הסכין הזאת'"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני כחודשיים וחצי שוחררה אמילי הנד בת ה-9 משבי חמאס. בראיון שהעניק אביה תומאס לחדשות 12 הוא סיפר מה עבר עליה מאז ודיווח כי היא לוקה בהתקפי חרדה. "היא תכננה לשבת כאן, וברגע האחרון היה לה התקף והיא חזרה לדבר בלחישות - לא רציתי לדחוק בה", סיפר. הנד הצטרפה רק בהמשך. היא בחרה לשבת באמצע הסלון ולקח לה זמן עד שהסכימה לדבר מול המצלמה.

השחרור של הנד עלה לכותרות לאחר שהיא שוחררה כעבור 50 ימים כשהייתה בשבי ללא הוריה. "פה ושם היא נותנת שבבים קטנים של מידע, אבל לפי הפסיכיאטרים שלה, אסור לנו לשאול אותה על זה בשום צורה. רק מה שהיא רוצה להגיד מרצונה. לתת לזה לצוף", אמר האב. "היא אמרה לי שאיימו עליהם שיהיו בשקט: 'אם לא תהיו בשקט, נהרוג אתכם עם הסכין הזאת'", הוסיף אביה. "זה דבר נוראי לדמיין בתור הורה. שהיא חוותה את זה. את האימה הזאת".

כיום אמילי מטופלת באמצעות בעלי חיים. "היום צריך לבוא אלי איזה כלב ביטחוני כזה, שהוא יודע לשים יד ולשחק פריזבי וכל מיני שטויות כאלה. מאולף, ממש מאולף. וגם היום יש לי סוסים. אני רוכבת או על אננס או על וויסקי", סיפרה.

אמילי לקחה קשה את העובדה שאיתי סבירסקי, שעמו הייתה מוחזקת, נרצח על ידי חמאס. אביה סיפר כי "היא מודעת לכך שאיתי סבירסקי מת. בהתחלה, בגלל שהיא יודעת שחמאס משקרים כל הזמן היא סירבה להאמין, היא חשבה 'לא, לא, הם משקרים, הם משקרים'. מהיום הראשון ועד שהשתחררה, הם היו ביחד. אז כן, זה היה אובדן גדול בשבילה. היא לא רוצה להאמין. השארתי אותה עם הספק הזה בראש, בתקווה שזה יעזור לה. היא מדברת עליו מדי פעם. היה לי מזל, הרבה מזל, שקיבלתי בחזרה את הילדה שלי. צריך לקוות ולהתפלל בשביל כל אחד מהחטופים שעדיין שם".

משפחתה של אמילי נמצאת כעת במלון בים המלח ופעם בשבועיים היא נפגשת עם חברותיה. היא איבדה את אמה, ליאת, שמתה מסרטן כשאמילי הייתה בת שנתיים. בטבח בשמחת תורה היא איבדה את גרושתו של אביה, נרקיס, ששימשה עבורה כאם עד שנרצחה.

"מחר זה יום ההולדת של נרקיס", סיפר תומאס. "היא הייתה צריכה להיות בת 55. היא עדיין לא קבורה במקום קבוע, היא קבורה ברביבים. ניקח אותה לשם מחר. זאת לא הפעם הראשונה שלה שהיא רואה את אמא שלה נקברת, את הקבר שלה. היא כבר יודעת איפה האימא הביולוגית שלה קבורה, היא בבארי. ונרקיס באמת הייתה האמא השנייה שלה, ואמילי אהבה את נרקיס כמו אימא, יהיה יום קשה מחר, אבל אנחנו חייבים לכבד את זכרה".

לסיום אמר האב: "כולנו רוצים לחזור הביתה הבתים הרוסים, מושמדים, הדם של החברים שלנו עדיין נמצא על הכבישים, על השבילים, בדשא, באדמה עצמה. אבל כן, אנחנו עדיין רוצים לחזור. אנחנו חייבים לחזור. אם לא נחזור - הם ניצחו".

במהלך השבי אמילי כתבה לעצמה מילון, בו היא השתמשה במילים אחרות. על פי הפרסום ב"חדשות סוף השבוע", המילון המלא כולל את המילים הבאות: חטוף - גבינה. ערבי - במבה. ערבים - במבות. ערבית - במבית. דם - אבטיח. עזה - קופסה. "בגדול היא לא אוהבת במבה, אז היא מקשרת בין במבה למחבל", סיפר אביה.

תגיות:חטופיםשביאמילי הנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה