חדשות בעולם

מטורף: אזרח מצא טיל גרעיני בחצר האחורית שלו

אזרח וושינגטון דיווח למוזיאון חיל האוויר באוהיו כי הוא מוכן לתרום טיל גרעיני שנמצא בחצר שלו. במוזיאון נבהלו, דיווחו למשטרה - והשאר היסטוריה. דובר המשטרה: "לא מדובר באירוע רציני"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שוטרים ממדינת וושינגטון בארה"ב פשטו על ביתו של תושב העיר בעקבות דיווח לפיו הוא מחזיק בלא פחות מאשר טיל גרעיני בחצר האחורית שלו. דובר תחנת המשטרה העירונית סיפר, כי הדבר נודע להם אחרי שהנהלת מוזיאון חיל האוויר באוהיו התקשרה והודיעה כי תושב וושינגטון הציע לתרום את הטיל.

בשיחה עם ערוץ BBC ציין דובר המשטרה כי חבלנים מיחידת סילוק הפצצות הוזעקו לבית התושב, שנותר אנונימי בתקשורת, וקבעו שהממצא אינו מהווה סכנה. הסיבה: לטיל לא היה ראש נפץ או דלק סילון.

בהמשך התברר כי מדובר ברקטת אוויר-אוויר מסוג דאגלס AIR-2 ג'יני. היא הייתה בשימוש פעיל של חיל האוויר האמריקאי וחיל האוויר של קנדה בזמן המלחמה הקרה בין 1965-1984.

הטיל מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני בעוצמה של 1.5 קילוטון. דובר המשטרה הוסיף כי הטיל שנמצא הוא למעשה מיכל דלק ריק, ולכן הרקטה אינה מסוכנת. לדבריו, "לא מדובר באירוע רציני. למעשה, אחד החבלנים שלנו שאל אותי למה אנחנו מוציאים הודעה לתקשורת על חתיכת הפח החלודה הזאת".

מקורות הבקיאים בפרטים מסרו לערוץ , כי בעלי הטיל לא היה מודע לכך שהנהלת מוזיאון חיל האוויר באוהיו דיווחה עליו למשטרה. הוא זעם כאשר חבלנים הופיעו בביתו.

לפי ממצאי החקירה, הטיל נקנה במקור על ידי שכנו. אחרי שהשכן מת, הוא יצר קשר עם המוזיאון ועניין את ההנהלה באפשרות לקבל את הטיל. כעת, לאחר שסירבה, לא ברור מה הוא מתכוון לעשות.

תגיות:טיל גרעיניוושינגטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה