חדשות בארץ

אשתו של החטוף שנרצח בשבי משחזרת: "המחבלים עשו איתנו סלפי"

נירה שרעבי, אשתו של יוסי הי"ד: "אמרתי להם 'אלה הבנות שלי, אל תהרגו אותן. בבקשה לא להרוג, הן לא עשו כלום'. באיזשהו מקום אולי יותר קל לי לחשוב על זה שיוסי נהרג מאש כוחותינו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוסי שרעבי הי"ד נרצח בשבי על ידי חמאס. אשתו, נירה, התבשרה על כך בדרך טראגית, דרך סרטון ששחרר ארגון הטרור. בראיון לאתר N12 היא מספר על הצפייה בסרטון ועל הבשורה המרה שקיבלה לאחר שהוא אומת.

"בשעות הקטנות של הלילה זה הכי קשה, כשקמים פתאום בלילה", היא מספרת. "יוסי הוא איש של משפחה, הוא עטוף-עטוף בזה. מבחינתו זה המוטו בחיים. הוא היה לוקח את יובל ואת אופיר לגלישה ביום שבת ולא מתעצל, קם ב-5:00 בבוקר ולוקח אותן ומסיע אותן ומביא אותן".

סרטון של יוסי פורסם ב-14 בינואר, ובו הוא נראה יחד עם עוד שני חטופים, נועה ארגמני ואיתי סבירסקי. "פחדתי שזה יחליש אותי, אבל ראיתי. ונורא נורא התגעגעתי אליו, זה קודם כול לראות יוסי. לשמוע את הקול שלו", סיפרה. "זה לא יוסי".

היא סיפרה איך קיבלה במקביל לחדירת המחבלים הודעה מליאן, גיסתה. "היא כתבה לי 'נירה, אני שומעת אותם, הם פה בתוך הבית, אני שומעת יריות. תצילי אותי, קראו לעזרה, הזעיקו עזרה'", שחזרה. "ניסיתי ליצור איתה קשר אחרי עשר דקות וכבר לא היה מענה". ליאן ושתי בנותיה נרצחו. אלי שרעבי, אחיו של יוסי, נחטף גם הוא.

"הם ממש הגיעו לכיוון הממ"ד, צחקו ביניהם וניסו לפתוח את הדלת", המשיכה נירה. "יוסי החזיק את הדלת חזק, כמה שיכל. אחרי כמה דקות הם הצליחו לפתוח אותה. כמו בסרטים, ראינו קנה שחור של נשק נכנס קודם. הדבר הראשון שהם עשו היה לירות בכלב. כולנו הרמנו את הידיים. אמרנו להם בעברית 'אל תהרגו אותנו בבקשה, לא להרוג אותנו'. ואני קצת מבינה ערבית וגם יוסי. אמרתי להם 'אלה הבנות שלי, אל תהרגו אותן. בבקשה לא להרוג, הן לא עשו כלום'.

"הם התחילו להקים אותנו והכול בערבית. הוציאו אותנו מחוץ לחדר. אחד מהם אפילו עשה סלפי עם כולנו, והמחבל שהיה מולנו עמד וקרע את הדגל לנגד עינינו, דרך עליו וצעק לנו 'לטבוח ביהודים'".

נירה ובנותיה יובל ואופיר הסתתרו בבית עד הגעת צה"ל למקום. במסגרת העסקה, שוחרר אופיר אנגל, בן זוגה של יובל, שנחטף עם יוסי. "כשאופיר חזר אז היה לנו מידע שהוא הכי אמין והכי אמיתי, שיוסי בחיים ויוסי היה גם איתו וגם עם עמית שניף בן השכנים שנחטף איתם", היא סיפרה. "הוא לא ידע שאני והבנות בחיים. אני מקווה שהוא הצליח באיזושהי צורה אולי להבין. מה שאופיר סיפר זה שמבחינת יוסי, והם כולם גם ככה באמת חשבו, זה או שאנחנו חטופות או שאנחנו הרוגות, כי יוסי אמר 'אין מצב שהן נשארו עם המחבלים ולא חטפו אותן או רצחו אותן'".

אחרי שהייתה מלאה תקווה, הגיע הסרטון השני שבו חמאס דיווח כאילו יוסי נהרג מהפצצות חיל האוויר הישראלי. "היה לי איזשהו הסכם עם קצינת הנפגעים שברגע שמשהו קורה, שתגיד לי להגיע למרכז. יום ראשון יצא הסרטון הראשון. ידעתי שאם יקרה משהו, זה יקרה ביום שני. זה הכול בתחושות, באינסטינקטים. ובאמת בשעה 20:00 קיבלנו את הבקשה להגיע ונסענו כולנו. הגיעה הבשורה המרה שיוסי לא בחיים".

"זה קשה להגיד, אבל באיזשהו מקום אולי יותר קל לי לחשוב על זה שיוסי נהרג מאש כוחותינו. לי, אישית, ברמה שלי, לא הייתי רוצה לחשוב שמגיע לו שמשהו כזה יקרה לו בידי מישהו כזה מפלצתי, כמו מחבל, ולא בידי הצבא שלנו, גם אם זה בשוגג וזה רק בשוגג, כי הצבא שלנו מנסה לחלץ אותם ומנסה להציל אותם", סיכמה.

תגיות:חמאסשבייוסי שרעבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה