חדשות בארץ

רקטות שוגרו לעבר נהריה, צה"ל חיסל עשרות מחבלים במרכז הרצועה

ארגון הטרור הלבנוני חידש את הירי לעבר יישובים בצפון הארץ. לוחמי הנח"ל הרחיבו את הפעולה במרכז הרצועה והשמידו תשתיות טרור. השר יואב גלנט: "ערוכים לפעולה בצפון"

פעילות הכוחות בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)פעילות הכוחות בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל)
אא

החיזבאללה חידש היום (שני) את הירי לעבר יישובי הצפון. רקטות שוגרו לעבר מרחב העיר נהריה, וכן ליישובים ברעם ודוב"ב. זוהו מספר נפילות, אך לא דווח על נפגעים. דובר עיריית נהרייה עדכן כי לא הופעלו אזעקות בעיר מאחר והרקטות נפלו בשטחים פתוחים.

בעקבות הירי, צה"ל תקף בדרום לבנון וזוהו פגיעות בחוליות שיגור של חיזבאללה. הארגון הודיע היום כי שלושה מאנשיו נהרגו ובכך עולה מספר הרוגי החיזבאללה ל-183. בין המחוסלים, סלמאן פקיה, הנחשב למפקד גזרה של חיזבאללה במרחב הכפר עיתרון שבדרום לבנון.

בעזה, צה"ל ממשיך בפעילות רחבה בחאן יונס ובמרכז הרצועה. הכוחות חיסלו חמישה מחבלים באזור שבו פועלים לוחמי צוות הקרב של חטיבת הנח"ל במרכז הרצועה. הם חוסלו בשיתוף פעולה של הכוחות הקרקעיים, כלי טיס, כלי שיט וטנקים.

במקביל, בצפון הרצועה, אוגדה 162 ביצעה פשיטות ממוקדות על יעדי חמאס. ביממה האחרונה חיסלו לוחמי הנח"ל וחטיבה 401 עשרות מחבלים. לפי צה"ל, בחאן יונס, מטוס קרב של חיל האוויר תקף תשתית טרור שבה פעלה חוליית מחבלי חמאס שנערכו להפעיל מטענים נגד כוחות שפעלו במבנה סמוך. במערב חאן יונס צוות הקרב של חטיבת גבעתי חיסל עשרות מחבלים חמושים שארבו ללוחמים. צוות קרב של הצנחנים הכווין כלי טיס שזיהה מחבל נושא מטעני חבלה במרחק מטרים. הוא חוסל ובמקום תועדו פיצוצי משנה. בחאן יונס פועל גם צוות הקרב החטיבתי 646, שחיסל 10 מחבלים במהלך פשיטה שבה איתר אמצעי לחימה.

אוגדה 98, שפועלת זה כחודשיים בחאן יונס, מעריכה כי נותר כשבוע להכרעת הגדוד המערבי והאחרון של חטיבת חאן יונס של חמאס. עוד מעריכים באוגדה 98 כי בחאן יונס בלבד מופו עד כה כ-160 קילומטרים של מנהרות מסוגים שונים.

התרעת צבע אדום נשמעה הבוקר בקיבוץ יד מרדכי שבמועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה אחת יורטה ושברים אותרו בסביבת הקיבוץ. לא היו נפגעים. מדובר בהתרעה ראשונה בעוטף מאז שלשום בשעות הצהריים.

גלנט: נערכים לכל אפשרות בצפון

שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, וציין בפניו, בנוגע ללחימה מול חיזבאללה, כי "מחויבותנו עבור אזרחינו גדולה מכל מחויבות אחרת. אנו מוכנים לפתור את המשבר בדרך מדינית, אך ערוכים לכל אפשרות אחרת".

בפגישה, שהתקיימה בלשכת שר הביטחון בתל אביב, השניים שוחחו על הצורך בשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון, ועל הדרכים להשיב את תושבי הצפון לביתם רק לאחר שינוי המצב הביטחוני במרחב.

גם השר בני גנץ נפגש עם הוכשטיין וציין כי: "לבנון היא האחראית לטרור שיוצא משטחה וישראל תעמיק את הפעילות הצבאית להסרת האיום, אלא אם הקהילה הבינלאומית ולבנון יסירו את האיום, וזאת ללא קשר להתפתחויות הלחימה בדרום".

תגיות:עזהחיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה