חדשות בארץ

הלב חצוי מדאגה: הבן נלחם בעזה, האחיין שבוי בידי חמאס

אתי תם, דודתו של איתן מור השבוי בעזה, שיתפה ברגשותיה את חברי ועדת הפנים שדנו בסיוע למשפחות החטופים והלוחמים: "אנחנו רוצים עסקה ממקום אחראי ודאגה לכל העם, 'תנו לצה"ל לנצח' זה לא סיסמה"

צילום: דובר צה"ל (בעיגול: איתן מור)צילום: דובר צה"ל (בעיגול: איתן מור)
אא

חברי ועדת הפנים של הכנסת דנו היום (שני) בדרכים לסייע למשפחות החטופים והלוחמים, וזאת כשברקע דיווחים על עסקה אפשרית בין ישראל לחמאס לשחרור חטופים. לדיון הוזמנו נציגי משפחות חטופים, שישבו לצד בני משפחות לוחמים, גם כאלה שמתנגדים להכנסת סיוע הומניטרי שמגיע לידי ארגון הטרור.

את הנוכחים ריגשה אתי תם, דודתו של איתן מור החטוף בעזה, שסיפרה כי בנה לוחם כעת ברצועה. תם תיארה את מה שעובר עליה בחודשים האחרונים, כדודה לחטוף וכאמא ללוחם.

"אני חברת פורום תקווה, ואני רוצה להגיד שאני מלאה בתקווה כי אנחנו סומכים על מדינת ישראל ועל מקבלי ההחלטות שאתם לא תעשו מעשה לא אחראי. אנחנו רוצים את הילדים עכשיו בבית, אבל אנחנו רוצים את זה מתוך אחריות לאומית. הלב שלי בעזה זה סיסמה שכולם אומרים אותה, אז הלב שלי בעזה, חציו בתת-קרקע שזה הדאגה והקושי והמחשבות על מה שקורה לאיתן עכשיו, וחציו זה הבן שלי שיושב בטנק בחאן יונס, ואמרנו לו בבקשה תחזיר איתך את איתן הביתה, תביא איתך את איתן הביתה, צא מהטנק ושלח לו יד ותחזיר אותו. ככה נראה הלב שלי - דאגה לאחיין חטוף ודאגה לבן שלי שנלחם שם. אנחנו מבקשים ממכם שתחליטו החלטות שנוגעות באחריות הלאומית שלנו פה".

תם הדגישה כי לדעתה "אי אפשר ללכת לעסקאות שמסכנות את כלל התושבים, אנחנו רוצים עסקה ממקום אחראי ודאגה לכל העם, 'תנו לצה"ל לנצח' זה לא סיסמה. תנו להם להכריע את האויב, אל תכניסו צינור חיים לאויב, לא אוויר, לא מים, לא דלק, כלום. תקשיבו לבכירי שב"כ ואנשי צבא שאומרים שלחץ צבאי יכריע את המערכה. תנו לצה"ל את הכוח להכריע את המלחמה הזו כדי שהאויב יירד על ארבע ויגיד לנו קחו אותם כבר. אני חייבת להגיד שאם לא נשב פה עם תקווה אין לנו מה לעשות פה".

כזכור, צביקה מור, אביו של איתן, ציין בריאיונות לתקשורת כי גם אם בנו נמצא בין עשרות החטופים הישראלים המוחזקים בעזה, הוא אינו רוצה שמחבלים ישוחררו מהכלא הישראלי בתמורה להשבתו: "אנחנו לא רוצים שתהיה פה עסקת שליט 2. מי ששוחררו בעסקה ההיא הם מחבלים שהיום מובילים את הפיגועים הקשים ביותר ושהובילו את המתקפה האחרונה. ברור שאנחנו רוצים את הבן שלנו בבית, אבל לא במחיר שדבר נורא כזה יקרה בשוב עוד כמה שנים. אנחנו מתפללים להכרעת האויב כדי שהזוועות האלה לא יקרו יותר אף פעם".

תגיות:ועדת הפניםחטופים בעזהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה