חדשות בארץ

חמאס ממשיך לעכב את תשובתו; נתניהו: "המלחמה תימשך"

הנהגת ארגון הטרור טרם השיבה להצעה שהונחה בפניו לעסקה לשחרור חטופים תמורת מחבלים, ומתעקשת כי ישראל תודיע על סיום המלחמה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש לחמאס דרישות שלא נסכים להן"

הפגנה מול הכנסת נגד שחרור מחבלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הפגנה מול הכנסת נגד שחרור מחבלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הנהגת החמאס טרם השיבה להצעת המתווכים הקטארים והמצרים לבצע עסקה שתוביל לשחרור חטופים ישראליים תמורת מחבלים פלסטיניים והפוגה בלחימה. הקטארים הודיעו אתמול כי החמאס ימסור תשובה בכתב להצעה, אולם יממה חלפה וגם היום (שני) לא התקבלה הודעה מצד ארגון הטרור.

כזכור, ישראל הציעה, באמצעות המתווכים, הפוגה בת 35 ימים תמורת שחרורם של 35 חטופים. החמאס אמור היה להודיע על הסכמתו למהלך ולציין כמה אסירים הוא דורש שישראל תשחרר.

בחדשות 12 דווח כי בכיר בחמאס ציין שלא תינתן ניתן תשובה הלילה והוסיף: "דורשים ערבויות לסיום המלחמה. בלי זה - לא נחזיר חטופים".

המסר שהועבר לישראל הוא כי חמאס, כמו גם הג'יהאד האיסלאמי, ידרשו כמאה אסירים על כל חטוף ישראלי וכי ברשימה ייכללו אסירים אותם ישראל הגדירה "מסוכנים ועם דם על הידיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לדיווחים לפיהם ישראל תסכים לשחרר אסירים בכירים: "שחררנו כבר 110 מחטופינו, אנחנו ממשיכים לפעול בנושא הזה, אבל יש לחמאס דרישות שלא נסכים להן. מפתח השחרור צריך להיות דומה להסכם הקודם. הניסיון הזה לא יתממש בכל מחיר. המלחמה תימשך".

העיתון הלבנוני אל-אח'באר דיווח כי ארה"ב מנסה לשכנע את ישראל לבצע ויתורים נוספים, לרבות הארכת משך הפסקת האש הזמנית לכארבעה חודשים. המסר הועבר בתגובה לבקשות המתווכים המצרים והקטארים ​​להבטיח את אישור חמאס והארגונים הפלסטיניים לעסקת החטופים.

מגעים מול חיזבאללה

התקשורת הערבית דיווחה היום כי לצד המגעים על עסקת חטופים בעזה, ישנה פריצת דרך במשא ומתן בין ישראל לחיזבאללה לסיום ההסלמה בצפון. על פי הדיווח, "בימים הקרובים יושג הסכם הפסקת אש בדרום לבנון לאחר שנמצא פתרון למחלוקות הקשות עם ישראל".

בישראל לא הגיבו על הדברים. כזכור, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ ציינו אתמול בפני שליחו של הנשיא ג'ו ביידן למזרח התיכון, עמוס הוכשטיין, כי ישראל מוכנה לצעדים מדיניים אולם לא תהסס לפעול צבאית במידת הצורך.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה