חדשות בארץ

סינוואר ייכנע? "יש תרחיש שייצא עם דגל לבן"

הפרשן לענייני ערבים אבי יששכרוף טוען: "אם זה קרה לאברהים חאלד ולעבדאללה ברגותי, יכול להיות שזה יקרה לסינוואר ברגע האמת. עם הרבה לחץ צבאי על חמאס ועל הצמרת שלו, יכול להיות שנראה תרחיש כזה"

(צילום: Attia Muhammed / Flash90)(צילום: Attia Muhammed / Flash90)
אא

על רקע המגעים לעסקת חטופים, הפרשן לענייני ערבים, אבי יששכרוף, הסביר בראיון ב-103fm את משנתו בנושא. "זה חלק מהמו"מ, ולא הייתי ממהר להספיד את השיח שמתקיים בין חמאס לישראל", אמר על העיכוב בתשובה מצד ארגון הטרור. "אני עדיין לא שמעתי איזושהי תשובה אחת ברורה מוגדרת. אין פה כן ואין פה לא מוחלט. יש פה כל מיני אמירות ורמזים. יש פה ויכוחים על השלב האחרון, יכול להיות שנראה התקדמות לגבי 35 החטופים הראשונים, עדיין לא יודע מה המספר של האסירים שישוחררו בתמורה, אבל יכול להיות שסביב השלב הראשון כן יש התקדמות".

בהמשך הוא נשאל אם הוא רואה את סינוואר מניף דגל לבן, וענה כי "מיהרנו לפסול את האפשרות שסינוואר יצא וייכנע, יש פה תרחיש כזה. אם זה קרא לאברהים חאלד ולעבדאללה ברגותי, יכול להיות זה יקרה לסינוואר ברגע האמת. עם הרבה לחץ צבאי על חמאס ועל הצמרת שלו, יכול להיות שנראה כזה תרחיש".

על השאלה מה מאפשר את קיום של חמאס מלבד החזקת החטופים, אמר: "ראשית, אנחנו יודעים שחמאס נערך חודשים מראש לתרחיש הזה. יש לו אוכל, מים, חמצן במנהרות, וזה לא סוד גדול - המשאיות שאנחנו מכניסים עוברות לחמאס בסופו של דבר. אנחנו רואים את חמושי חמאס כל פעם משתלטים על המשאיות, חלק מזה הולך לידי חמאס, לזרוע הצבאית, ומועבר בדרך לא דרך לאותם מחבלים שנמצאים עדיין במנהרות.

"יש פה באמת דילמה בלתי אפשרית, האם אתה מרעיב אנשים, מונע מילדים, נשים, אין מים, אין חשמל, או שהולך על גישה קצת יותר פייסנית, שאומרת 'בואו נדאג לאוכלוסייה, יכול להיות שחלק יגיע לחמאס ונראה מה קורה'. האמריקאים לא תמימים, הם לא עד כדי כך טיפשים, אבל הם אומרים 'עדיף לנו שהאוכלוסייה לא תרעב ושכל העולם יקום עליכם', על זה שאנחנו מרעיבים שם אוכלוסייה, 'עדיף שחלק מזה יגיע לחמאס מאשר שתגיעו לתוצאה הפוכה ויפנו אתכם מעזה כמעט בכוח'".

"יש פה את הקטסטרופה הכי גדולה שהייתה לישראל מרגע הקמתה, אבל יש פה גם הזדמנות מדינית יוצאת דופן", סיכם יששכרוף. "עושים שינוי ברשות הפלסטינית, לוקחים כוחות ערביים שמוכנים לבוא לצד גורמים ברשות הפלסטינית, בואו ניתן להם הזדמנות. זה לא שאני מאוהב ברעיון הזה, זה לא שאני אומר 'אבו מאזן, איזה חמוד'. אין פה כרגע חלופה אחרת. ישראל יוצאת, חמאס נכנס, זו החלופה האחרת - זה המשמעות לא לדבר על היום שאחרי. אנחנו במו ידינו, כמו לפני שבעה באוקטובר, סוללים את חזרתו של חמאס לשטחים מהם צה"ל יוצא.

"אני לא בטוח שעסקת החטופים מתרחקת, יש פה מו"מ, מו"מ קשה. כדי להגיע לתנאים טובים יותר במו"מ הפעילות הצבאית צריכה להימשך, אפילו להתחזק, כדי שסינוואר יבין שאין לו יותר מדי ברירות". 

תגיות:חמאסיחיא סינוואראבי יששכרוף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה