חדשות בארץ

בזמן שחמאס מחזיק בשבויים: משפחתו של הנייה מקבלת טיפול רפואי בישראל

אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס נמצאת בבית החולים סורוקה לאחר שילדה פג. אחיותיו מתגוררות בתל שבע

(צילום: Hassan Jedi / Flash90)(צילום: Hassan Jedi / Flash90)
אא

בזמן שישראל נמצאת במלחמה ורוצה להחזיר את החטופים הביתה, ובזמן שחמאס מחזיק אותם במנהרות ולא מוכן להחזירם לישראל, אחותו של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, מאושפזת בביה"ח סורוקה, שם גם ילדה. מתברר כי בשל סיבוך רפואי של התינוקת, הנייה נותרה מאושפזת בבית החולים.

משפחתו של הנייה, שכמה מבניה הם אזרחים ישראליים, מקבלת כעת טיפול מציל חיים בבית החולים. האחיות של הנייה מתגוררות בתל שבע, כשאחת מהן ילדה בימים האחרונים תינוק פג, והצוות הרפואי מציל את חייו בימים אלה.

על פי דיווח של אלמוג בוקר מחדשות 13, בכיר בסורוקה טוען כי על פי הידוע מדובר במשפחה בדואית מתל שבע, בעלת תעודת זהות כחולה. כזכור, לפני קצת יותר משנתיים דווח שקרובת משפחתו של הנייה מאושפזת בבית חולים ישראלי – איכילוב.

הנייה, 62, מתגורר כיום בדוחה. הוא נשוי ואב ל-13 ילדים. יש לו שני אחים ועוד שמונה אחיות, ששלוש מהן נשואות לבדואים תושבי ישראל. כל האחיות של הנייה בעלות אזרחות ישראלית ומתגוררות בתל שבע. אחת מהן נמצאת, כאמור, בסורוקה.

הנייה נחשב לאחד האנשים העשירים מבין הפלסטינים. הונו מוערך במיליארדים והוא מבוקש על ידי צה"ל. מאז מאי 201 הוא משמש כראש הלשכה המדינית של חמאס. בימים האחרונים דווח כי התגלעו חילוקי דעות בין הנייה לבין מנהיג החמאס ברצועת עזה, יחיא סינואר.

שלום בן חנן, ראש אגף לשעבר בשב"כ, סיפר השבוע: "אנחנו מכירים את המתח בין סינוואר להנייה כבר די הרבה שנים. הנייה די הורחק מהרצועה לתפקיד הנוח של מנהיג חמאס העולמי, שבעבר היה יותר משמעותי בחמאס. מאז שסינוואר נכנס לרצועה, הוא העביר את משקל הכוח העולמי לרצועת עזה".

הוא הוסיף כי "איני יודע אם אלו טריקים אבל ברור שיש מתח ופער, וסינוואר והנייה רואים את הדברים אחרת. אני מאוד מקווה שסינוואר לחוץ, אני לא חושב שיש אפשרות אחרת. אני לא בטוח שהגענו לתחושת מצוקה, אך לאחר פיצוץ העסקה הקודמת והלחימה העיקשת בה הוא לא מוכן לעשות שום משא ומתן, אין ספק שההסכמה לאיזושהי עסקה מעידה על לחץ מסוים. עד כמה? נראה לפי הדרישות".

 

תגיות:טיפולבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה