חדשות בארץ

המשטרה חושפת: זאת העיר הדרומית שהכי "בטוח" לגור בה

מאז הטבח בעוטף עלו לא מעט שאלות לגבי תחושת הביטחון של התושבים, אולם מנתוני המשטרה עולה כי אחת הערים באזור הפתיעה והגיעה למקום הראשון. ומי סיימה אחרונה?

(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)(צילום: נתי שוחט / פלאש 90)
אא

בימים של מתיחות ביטחונית ובעיקר מאז הטבח בשמחת תורה, עלו שאלות קשות לגבי איכות חייהם של תושבי הדרום, בעיקר של ערים כמו שדרות ואופקים, שחלק מתושביהם נרצחו באותו יום.

על פי נתונים שפורסמו באתר משטרת ישראל, נתיבות היא העיר הבטוחה בדרום נכון לשנת 2023, אבל את ההצגה "גנבה" דווקא העיר רהט, המדורגת במקום השני ברשימה ומיקומה מעיד על מהפכת האכיפה בעיר. הערים הכי פחות בטוחות, לפי המשטרה, הן דימונה ובאר שבע.
תחושת הביטחון האישי היא לא רק מדד לאיכות חיים, אלא נתון המשקף את חוסנה של הקהילה ושל התושבים בעיר. מאז שפרצה המלחמה עם חמאס, הביטחון האישי בבית ובמרחב הציבורי נמצא בראש סדר העדיפויות. עם זאת, חשוב לזכור שלמרות המלחמה עולם הפשע לא עוצר וכנופיות, כמו גם פורצים יחידים, ממשיכים לנסות לבצע את זממם על בסיס יום יומי.

לפי הנתונים, בשנה האחרונה התעצמה הפשיעה בדרום והפכה למכת מדינה של ממש הדורשת טיפול מעמיק ויסודי. עם תחילתה של 2024 בדקו במשטרה איזו עיר נחשבת להכי בטוחה בדרום. מבדיקה של כל הערים הגדולות במחוז דרום, בהתאם למפתח של מספר תיקי החקירה בממוצע שנפתחו ביחס לאלף איש, עולה תמונה מדויקת לגבי העיר הכי בטוחה באזור. חשוב לציין כי תיקי החקירה שנבדקו הם לגבי העבירות הבאות: גניבה מתוך רכב, גניבת רכב, התפרצות לדירות והתפרצות לבתי עסק ומוסדות.

כאמור, מהנתונים עולה כי העיר נתיבות נמצאת במקום הראשון במחוז דרום במקום שהכי בטוח לגור בו עם 2.09 תיקים שנפתחו בממוצע לאלף איש. במקום השני מדורגת, בניגוד לכל התחזיות, דווקא העיר רהט, עם 2.11 תיקים לאלף איש. לאחר מכן מופיעות שדרות (2.3 תיקים בממוצע) ואופקים (2.4 תיקים בממוצע).

העיר אשדוד במקום החמישי עם 3.46 תיקים בממוצע. ערד (3.6) , אשקלון (3.69) וקריית מלאכי (3.8) משלימות את הרשימה. באילת מספר התיקים שנפתחו עלה ל-4.1 בממוצע ובקרית גת הגיע ל-4.5 תיקים.

את הרשימה נועלות שתי ערים שבהן נפתחו מספר תיקי החקירה הגבוהים ביותר בממוצע בדרום: דימונה המדורגת במקום התשיעי עם 9.33 תיקים בממוצע ובירת הנגב, באר שבע, עם 10.7 תיקי חקירה בממוצע לאלף נפש.

תגיות:ביטחוןעיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה