חדשות בארץ

חייל נדבק בפטרייה בעזה, מצבו קשה מאוד: "ניסינו הכל"

לוחם נפצע קשה ונדבק בפטרייה מסוכנת שהתפשטה בגופו. בזמן שהרופאים נאבקים על חייו אומרת משפחתו: "זה עניין של כמה שעות עד שהתרופה הניסיונות תגיע"

(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

חייל מילואים שנפצע בעזה ונדבק בפטרייה מסוכנת שחדרה למערכות גופו. משפחתו נלחמת כעת על חייו והיא פנתה, בשיתוף בית החולים שיבא, לחברת התרופות "פייזר" כדי להביא לארץ במהירות תרופה הניסיונית שעשויה להציל את חייו.

המשפחה קיוותה כי התרופה תגיע לארץ בזמן ותשפר את מצבו, אך היום התברר כי ייתכן שהתרופה תגיע באיחור, והם חוששים שהיא כבר לא תצליח להציל את בנם.

חייל המילואים נפצע קשה לפני כבר לפני מספר שבועות, ואושפז בבית החולים שיבא שבתל השומר. משפחתו פנתה דרך הרשתות החברתיות וביקשה עזרה כדי להגיע לחברה אירית שמייצרת את התרופה. יחד עם זאת, עיכוב נרשם בנוגע להגעתה ארצה וזוג ישראלים שנסעו להביא לו את התרופה נתקלו במכשול משום שביום ראשון החברה הייתה סגורה ולא היה אפשר לקבל את התרופה.

"זה עניין של כמה שעות", אמרו הבוקר בני המשפחה לחדשות 12, "לפחות אנחנו יודעים שיחד עם אלפי אנשים טובים, ניסינו הכול, אבל הכול, כדי להשאיר אותו איתנו".

בדצמבר האחרון נפטר חייל לאחר שנדבק בפטרייה העזתית. בנוסף, דווח כי עוד 10 חיילים נדבקו בפטרייה. למרות הניסיונות הרבים של הרופאים שטיפלו בו, הפטרייה התפשטה אז בכל גופו של החייל והם נאלצו לקבוע את מותו. כעת, המשפחה של החייל שנדבק לאחרונה גם הוא בפטריה מקווה שיקרה נס של הרגע האחרון והוא יישאר בחיים.

הבדיקה שבוצעה אז על ידי משרד הבריאות בדקה את מקור הזיהום – מאחר ולא היה ידוע האם מדובר בזיהום האדמה במי ביוב או בפטריה שנמצאת במנהרות. האיגוד הרפואי למחלות זיהומיות קיים לאחרונה דיון חירום בנוגע לפטריות האלו, יחד עם המומחים לאפידמיולוגיה בצה"ל.

תגיות:חיילפטרייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה