חדשות בארץ

גורמים ביטחוניים בישראל: חמאס משתלט על רוב הסיוע שנכנס לעזה

ישראל העבירה מידע לאו"ם ולארה"ב, לפיו חמאס משתלט על כ-60 אחוז ממשאיות הסיוע הנכנסות לתוך הרצועה. בישראל מתלבטים לגבי המשך פעילות אונר"א בעזה, מאחר ואין גוף שיכול כרגע להחליפו

מטה אונר"א ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)מטה אונר"א ברפיח, ארכיון (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

ישראל העבירה היום (שלישי) מידע לאו"ם ולארה"ב, לפיו כ-60 אחוז ממשאיות הסיוע הנכנסות לרצועה נתפסות בידי חמאס. מיתר המשאיות, למעלה ממחצית מספקות סיוע לתושבי דרום הרצועה ורק חלק קטן מגיע לצפון הרצועה.

בירושלים מנסים מזה מספר ימים להוביל מהלך לסילוק אונר"א מעזה, אך גם בישראל מבינים שכרגע אין גוף אחר שיכול להחליף את הארגון ולדאוג שהאספקה הנכנסת לעזה אכן תגיע לאזרחים.

שר החוץ ישראל כץ ציין אתמול כי אונר"א היא "הבעיה ולא הפתרון למצוקת התושבים בעזה". כץ ושרים נוספים דורשים להוביל מהלך לסילוק הארגון, שאנשיו משתפים פעולה עם החמאס. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הצהיר אתמול כי האו"ם פתח בחקירה לבירור שיתוף הפעולה מצד עובדי אונר"א עם ארגון הטרור, והמסקנות יפורסמו עד סוף חודש מרץ.  

אמש התקיימה הפגנה מול משרדי אונר"א בירושלים, במהלכה קראו המפגינים "להוציא את האויב מירושלים". את ההפגנה יזמו תנועת אם תרצו, תקווה – פורום משפחות החטופים, צעדת האימהות, ריבונות, לך ירושלים ועוד. המפגינים קראו: "שמים סוף לאויב. אונר"א לא בשטחינו". ההפגנה התקיימה בעקבות החשיפה, לפיה עובדים באונר"א השתתפו ולקחו חלק פעיל בטבח ביישובי העוטף ובחטיפות חיילים ואזרחים.

מתן פלג, יו"ר "אם תרצו", ומאור צמח, מנכ"ל "לך ירושלים", אמרו כי "לא ייתכן שארגון כזה ימשיך להתקיים תחת שטחי מדינת ישראל. זהו ארגון שמתדלק את הסכסוך, מתפרנס ממנו ולוקח חלק פעיל בטרור תחת מסווה של דאגה לזכויות הפלסטינים. הגיע הזמן לשים לזה סוף ולסגור את המשרדים שלהם לאלתר".

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח היום כי בישראל שוקלים לאפשר לאונר"א לפעול בעזה בטווח הקצר עד שיימצא גוף "נייטרלי ואמין" אשר ירכז את הסיוע ההומניטרי בעזה. בישראל לא הגיבו לדיווח.

תגיות:אונר"אמלחמת חרבות ברזלחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה