חדשות בארץ

הרמטכ"ל על התחקירים המבצעיים: "הכוונה שלנו ברורה - לא תישאר אבן שלא נהפוך"

רא"ל הרצי הלוי התייחס לדרישה של מפקדים בשטח להתחיל בתחקיר פנימי של המלחמה, במיוחד של התקופה שקדמה לטבח בעוטף. על מצב הלחימה: "נמשיך כך עד להשגת כל מטרות"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי השתתף היום (שלישי) בכנס מבצעי של חיל האוויר, יחד עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, ומפקדים נוספים. בכנס הוצגו לו עיקרי הפעילות של חיל האוויר במלחמה ותוכניות החיל לשנת 2024.

בדברים שנשא בפני המפקדים והלוחמים אמר הלוי: "התחלנו מאוד קשה, היה קשה מאוד לדמיין אפילו התחלה כל כך קשה. אבל בלמנו, אמנם במחיר גבוה מאוד, והתעשתנו והתחזקנו. יצאנו להתקפה מאוד איכותית, מאוד עוצמתית, ונמשיך אותה בעוצמה חזקה מאוד עד השלמת כל מטרות המלחמה".

מפקדי שטח בדרגות תת-אלוף ומטה פנו היום אל הרמטכ"ל, ודרשו להתחיל בתחקיר התקופה שקדמה לטבח בעוטף. על כך השיב הלוי: "מדוע עדיין לא תחקרנו? אנחנו במלחמה מאוד עצימה, קשב על הרבה זירות כפי שציינתי, לחימה מאוד עצימה גם בתוך רצועת עזה בפני עצמה. תחקיר דורש זמן, תחקיר דורש פניות, ואנחנו כולנו מבינים - תחקירים קשים דורשים גם מקום אמוציונלי, נכון לעשות אותם בצורה הנכונה. ולכן חיכינו עד עכשיו. מהצד השני - הכוונה שלנו היא מאוד ברורה. לתחקר וללמוד ולצלול עד תחתית הבאר, ולא להשאיר אף אבן שלא הפכנו. אנחנו רוצים ללמוד, להבין מה עבד, להבין מה לא עבד, מה יכולנו לעשות אחרת. במשפט מאוד פשוט - להיות יותר טובים, כדי שזה לא יישנה, גם ביכולת שלנו להתריע וגם ביכולת שלנו למנוע".

הרמטכ"ל הוסיף כי "סיכמנו חמישה ערכים שילוו אותנו בתחקיר הזה: אמת, שקיפות, ענייניות, אחריות, ואחרון חשוב מאוד - רעות. עם אלה, את התחקירים המאוד מורכבים האלה, אני חושב שאם נקפיד כולנו על חמשת הערכים הללו, אנחנו יכולים לצלוח את זה, זה יהיה מסע קשה, אנחנו נצא בצד השני מחוזקים מאוד, טובים יותר, וזה מה שצריך".

המפקדים שפנו לרמטכ"ל, ודרשו את התחלת התחקיר כעת, ציינו בפנייתם כי "התחקור הכרחי לאור החשש שתפתח חזית נוספת, עוצמתית יותר, בגבול הצפון. בתחילת המלחמה, כשעוד לא היה ברור מי נגד מי, נכון היה להמתין עם התחקיר. אבל שלב ההמתנה צריך היה להסתיים כבר לפני כמה שבועות, כשצה"ל החל ברידוד כוחות משמעותי ובשחרור אנשי מילואים. אנחנו מקבלים את התחושה מהמפקדים שמעלינו שהמצב הנוכחי 'נוח להם', שכן המלחמה נכנסה לסוג של שגרה. התחקיר הזה לא יהיה נוח וקל לאף אחד, אך אי-קיום התחקיר מונע את הסקת המסקנות הנדרשות להמשך. כשלא מתחקרים, קשה מאוד לצאת מהתפיסות הקודמות, ואפילו מהקונספציות שהובילו אותנו למצב הנוכחי".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהרצי הלויצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה