חדשות בארץ

צה"ל חשף: מאות מיליוני דולרים הועברו מאיראן לחמאס ולסינוואר

תת-אלוף דניאל הגרי חשף, כי כוחות צה"ל איתרו במנהרות חמאס מסמכים רשמיים ובהם פירוט של למעלה מ-150 מיליון דולר שהועברו מאיראן לארגון הטרור בתקופה שבין השנים 2014 ו-2020

הגרי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)הגרי (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

תיעוד מתוך מנהרה בה נמצאו סכומים גדולים של כספי טרור (צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף הערב (שלישי) בהצהרה לתקשורת מידע מודיעיני שאותר במנהרות חמאס בחאן יונס ומצביע על הקשר הישיר בין איראן לארגון הטרור ולמנהיגו ברצועה, יחיא סינוואר.

"בחאן יונס יחידות מיוחדות פועלות במרחב התת-קרקעי, יחד עם שב"כ, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ומודיעין מדויק לאיתור המתחמים האסטרטגיים של חמאס מתחת לקרקע", אמר הגרי. הוא ציין כי צה"ל הגיע לרוב המתחמים: "איתרנו מתחמים בהם הסתתרו מנהיגי חמאס ומשם ניהלו את הלחימה, בחלקם הוחזקו חטופים ובאחרים הוחזק חומר מודיעיני".

מסמכים המתעדים העברת כספים מאיראן לחמאס (צילום: דובר צה"ל)

לדברי הגרי, מהמידע המודיעיני שנתפס על ידי הלוחמים עולה "קשר ישיר בין איראן לחמאס ויותר מכך – ליחיא סינוואר. מצאנו מסמכים רשמיים של חמאס משנת 2020, ובהם פירוט של הכספים שהועברו על ידי איראן בין השנים 2020-2014 לחמאס ולסינוואר. יותר מ-150 מיליון דולר הועברו מאיראן לחמאס".

מעטפת כסף שהועברה ליחיא סינוואר (צילום: דובר צה''ל)מעטפת כסף שהועברה ליחיא סינוואר (צילום: דובר צה''ל)
מעטפת כסף שהועברה ליחיא סינוואר (צילום: דובר צה''ל)מעטפת כסף שהועברה ליחיא סינוואר (צילום: דובר צה''ל)

"זוהי דוגמה נוספת לאופן שבו איראן מייצאת טרור לרחבי המזרח התיכון. הטרור שהיא מייצאת ומייצרת במזרח התיכון הוא בעיה עולמית. את המידע המודיעיני שאנחנו מאתרים, אנחנו מעבירים לשותפים שלנו ברחבי העולם שיאמתו אותו".

הגרי הוסיף: "באותו מרחב תת-קרקעי מצאנו גם כספת, עם שטרות ושקיות בתוכן יותר מ-20 מיליון שקלים במזומן, ממוענים לכתובת ברורה. הסכומים האלו מצטרפים לעוד עשרות מיליוני שקלים שאיתרנו במהלך המלחמה במנהרות חמאס, ותיקים מלאים במיליוני דולרים. זו תופעה שחוזרת על עצמה – כסף מזומן בהיקפים גדולים נשמר במתחמים מאורגנים מתחת לקרקע, לשימושם האישי של מנהיגי חמאס. הם השקיעו את הכסף בשרידותם האישית, שלהם ושל בני משפחותיהם, מתחת לאדמה".

תגיות:איראןחמאסצה"לדניאל הגריחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה