חדשות בעולם

נפטרה היהודייה המבוגרת בעולם: "שתתה רק יין של קידוש"

בגיל 114, פרל ברג נפטרה בשיבה טובה בביתה בלוס אנג'לס. תעודת הלידה שלה משנת 1909 נחשפה לאחרונה. מה היא ענתה כשנשאלה על "הסוד" לחיים ארוכים?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פרל ברג, האדם התשיעי המבוגר ביותר בעולם, היא גם היהודייה המבוגרת ביותר בעולם. על פי דיווחים, היא נפטרה בגיל 114 בלוס אנג'לס, אחרי שהייתה גם האדם השלישי המבוגר ביותר בארה"ב.

לפי עיתון הלוס אנג'לס טיימס, ברג נפטרה בביתה בשיבה טובה. "מלבד לגימה של יין בקידוש, היא לא שתתה אלכוהול, לא עישנה, אכלה באופן מאוזן והגיוני והייתה בריאה נפשית. היו לה גם גנים מרשימים", אמר בנה הצעיר רוברט, בן ה-84.

ברג נולדה, כך על פי אותו דיווח, ב-1 באוקטובר 1909 בפיטסבורג. זה קרה בלידת בית. משפחתה הגיעה מרוסיה ומפולין. לפי כתבה שפורסמה בשנה שעברה לא היה ברור מה תאריך הלידה המדויק שלה. הוריה טענו שנולדה ב-14 בפברואר אך הדבר לא היה מאומת. בעקבות עבודת מחקר של אחייניתה נמצאה תעודת הלידה המקורית, וכך ניתן תוקף רשמי לתאריך הלידה שלה ומכאן גם לגילה.

בשלב מסוים, המשפחה עברה לחפש הזדמנויות בלוס אנג'לס. פרל פגשה שם את בעלה לעתיד, מארק. הם התחתנו והביאו שני ילדים לעולם. הבעל ניהל כל חייו עסק משפחתי בתחום המתכות ונפטר בשנת 1989, אחרי 58 שנות נישואים.

ברג הייתה פעילה מאוד בתחום הפילנתרופי. היא עבדה בארגון הדסה ופקדה באופן קבוע את בית הכנסת בהוליווד. לפי הדיווח, "רב הקהילה הוסיף עבורה ברכה מיוחדת בכל שבת, מאז שחגגה יום הולדת 100". היא התראיינה בגיל 110 וסיפרה כי היא עדיין משחקת ברידג', קוראת ונהנית לבלות עם משפחתה וחברים.

עדות לחוש ההומור המפותח שלה אפשר למצוא בתשובה לשאלה "איך הגעת לגיל 107?". פרל ענתה: "ובכן, קודם כול צריך להגיע לגיל 106".

תגיות:זקנהחדשות בעולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה