חדשות בארץ

מרגש: תרם לחברו כליה, וכעת שניהם נלחמים בעזה

אבי ואביעד חולקים איבר משותף – לפני כשנה וחצי אביעד תרם לאבי כליה, כשהבין שאין מנוס מכך. כעת הם השאירו את האישה והילדים בבית כדי להגן על המדינה. אבי: "בזכות אביעד אני אריה"

(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)(צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

אבי קאפון התמודד במשך שנים עם מחלת כליות, אך במקביל בחר לשרת כלוחם במילואים. חברו המילואימניק, אביעד ישראלי, העיד כי קאפון שירת במילואים גם במלחמת לבנון השנייה, שבה היו לו תפקודי כליות נמוכים מאוד.

לפני מספר שנים אבי שמע כי הוא יהיה זקוק לתרומת כליה כדי לתפקד. אביעד הציע לתרום לו את שלו, ונמצא מתאים בבדיקות. באוגוסט 2022 הם נפגשו על שולחן הניתוחים, הניתוח הצליח ואבי אפילו החל לרוץ מרתון. עם תחילת המלחמה שניהם גויסו: אביעד ליחידה 6261 של יוצאי גבעתי, כחובש פלוגתי, ואבי כרס"ן ביחידה מיוחדת. השניים עדיין נלחמים בעזה.

אביעד סיפר לאתר N12 כי הניתוח לא השפיע על היכולות הפיזיות שלהם. "להפך, המצב של אבי מצוין, הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני הניתוח", אמר. "גם אני פעיל מאוד גופנית. אבי הוא משפחה לכל דבר. כבר בהתחלה נוצר חיבור חזק ועכשיו זה ממש משפחה. הוא איש מאוד מיוחד. לא הייתה פה בכלל שאלה. אני לוחם, חובש, ויש לי אחריות כלפי החברים והמדינה. מה לעשות, אין פה מנהיגים אז מישהו צריך לשמור עליה".

אבי סיפר: "אני מרגיש מעולה. רק כדי להבהיר – בחומת מגן נלחמתי עם 50 אחוז תפקודי כליה ובצוק איתן הייתי עם 40. בזכות אביעד, היום אני אריה. את האהבה למדינה ירשתי מסבא בן ציון, הוא היה ציוני והנחיל בי את הרצון הזה, גם אבא שלי היה לוחם בשריון ביום כיפור ובמלחמת לבנון הראשונה. אני אוהב את עם ישראל ומאמין בו".

אבי ואביעד הם כעת שני מילואימניקים עם כליה אחת, אבל הם לוחמים בשטח האויב כדי להגן על המדינה שלנו. הם עצמאיים והשאירו בבית אישה וילדים שתומכים בהם. אביעד סגר את העסק מאז תחילת המלחמה ולמרות זאת הוא לא מקבל תמיכה מהמדינה. "חשוב לי לנצל את ההזדמנות כדי לומר שעם כל הרצון לתרום ולא להפנות עורף למדינה כשהיא זקוקה לנו, נשמח שהמדינה תתמוך בבעלי העסקים כי אנחנו פשוט בקריסה", סיכם.

תגיות:תרומת כליהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה