בריאות ותזונה

הולכים לישון עם פיג'מה בחורף? זה הנזק שעלול להיגרם לכם

מומחים מזהירים כי לבישת פיג'מה עבה בחורף עלולה לגרום לבעיות בריאותיות. ממה צריך להיזהר, והאם זה הסוף של עידן הפיג'מה?

אא

מומחים מזהירים את חובבי הפיג'מות להפסיק להיכנס איתן למיטה בימי החורף. הם מספרים כי הדבר עשוי להביא להשלכות ולנזקים.

לפי המומחים, הטמפרטורות הנמוכות בחורף מדרבנות אותנו ללכת לישון בפיג'מות מחממות, בעיקר בגלל הקור ש"חודר לעצמות" גם כאשר מתכסים בפוך. יחד עם זאת, הם מזהירים כי זה גורם ליותר נזק מתועלת. לדבריהם, שינה בפיג'מה מחממת ועבה במיוחד עלולה להוביל לבעיה בריאותית, ולגרום נזק גם למיטה שלכם.

מומחי מזרונים סיפרו, כך על פי דיווחים, כי ישנן מספר השלכות פוטנציאליות לכך שתלבשו בגדים עבים לשינה. הם מוסיפים כי אם תבחרו בפיג'מה קלילה – היא עדיפה בהרבה על פני המחממת.

הטמפרטורה האופטימלית לשינה היא בין 17 ל-19 מעלות. פיג'מות חורף רבות שעשויות מחומר עבה כמו צמר גורמות לחום הגוף לעלות ויוצרות גירודים בעור. כמו כן, הן גורמות, לטענת המומחים, ליצירת ריחות לא נעימים.

רבקה סוויין, מומחית מזרנים, אמרה: "רבים מאיתנו מוציאים את הפיג'מה העבה והחמה מהארון כשהטמפרטורות יורדות, אבל אנחנו רוצים להזהיר: על אף שהן עשויות להיות דרך מצוינת להתחמם במזג האוויר המקפיא, טמפרטורת הגוף שלנו תעלה באופן טבעי לאורך כל הלילה, מעבר לטמפרטורת השינה האופטימלית של 17 עד 19 מעלות. החומר העבה עשוי ליצור סביבה לא נוחה לשינה, וגם ליצור זיעה, מצב שבו עשויים להתאסף גם יצורים מגעילים כמו קרדית האבק.

"זה יכול להחמיר את מצב העור ולהוביל לפריחה. בנוסף לכאבים בעור, אתם עלולים להתחיל להפיץ ריח מיוזע על הפיג'מה והסדינים שלכם. לא רק שזה לא נעים לישון בבגדים האלה, אלא שזה גם מאוד לא היגייני. גם קרדית האבק, בגלל הזיעה המוגזמת, עשויה להפוך לבעיה. הזיעה מחלחלת דרך הסדינים ואל המזרן".

תגיות:פיג'מהשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה