חדשות בריאות

הלוחם שנפטר מהפטרייה: מהי "פוסריום", ומדוע קשה מאוד להתגבר עליה?

אחרי מקרה המוות השני של חייל שנפצע בעזה, ונפטר כתוצאה מזיהום פטרייתי - הנה כמה דברים שחשוב שתדעו על פטריית הפוסריום הקטלנית, שנמצאת לא רק על אדמת עזה

אא

אחרי מקרה המוות השני של חייל שנפצע בעזה, ונפטר כתוצאה מזיהום פטרייתי - הנה כמה דברים שחשוב שתדעו על פטריית הפוסריום הקטלנית:

מדובר בפטריות שמגיעות מהאדמה, מהצמחים ומפסולת הצמחים. בעוד שישנם סוגים שאינם מזיקים, חלק אחר יכול להיות פתוגני ולגרום למחלות בצמחים, בעלי חיים ובני אדם. אדם שלקה בזיהום כתוצאה מפטריית הפוסריום נמצא בסכנה רבה שכן הפטרייה מתפשטת בקצב מהיר בציפורניים, בעיניים ובמערכת הנשימה. אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת, כמו למשל שני החיילים שהגיעו לכתחילה כשהם פצועים, רגישים יותר לזיהום. 

איגוד המומחים למחלות זיהומיות מצא כי בעזה ישנם חיידקים שעמידים בפני אנטיביוטיקה, מה שמקשה ביותר על מתן טיפול הולם. יו"ר האיגוד, פרופ' גליה רהב, אמרה ברשת ב' כי "נכון לעכשיו, ישנם כעשרה לוחמים שהגיעו לבתי החולים כשהם נושאים את הפטריות הללו בגופם", דבר שלדבריה לא נראה במלחמות קודמות. עם זאת, יש בהחלט עדויות לכך שהידבקות בפטריות וזיהומים בשדה הקרב הוא דבר שכיח, וזה קרה גם בקרב חיילים אמריקאיים שלחמו בעיראק. 

בקהילה הרפואית סבורים כי הפטרייה צצה בסמיכות למי ביוב ובתנאים סביבתיים קשים, ואחת הבעיות הקשות ביחס אליה היא שהיא מראה עמידות יוצאת דופן גם בתנאים אקלימיים קיצוניים. 

בשבוע הבא צפוי האיגוד למחלות זיהומיות לקיים דיון חירום על פטריית הפוסריום ועל פטריות וזיהומים נוספים שנמצאו בעזה, ביחד עם רופאים צהליים שמתמחים באפידמיולוגיה. שני החיילים שנפטרו מפצעיהם כתוצאה מהפוסריום, איבדו דם רב עוד בטרם הייתה הזדמנות להציל אותם. 

הערכת הרופאים כרגע היא שהפטרייה אינה מועברת מאחד לשני, ואין סכנה שהיא תתפשט בין החיילים הפצועים שמאושפזים בבתי החולים. 

תגיות:פטרייהפוסריום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה