חדשות בעולם

טראמפ החרים את הבחירות הפנימיות בנבאדה - וניצח

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ הודיע כי לא יתמודד בפריימריז של מפלגתו במדינת נבאדה והמצביעים נדרשו לבחור בין יריבתו, ניק היילי, ל"אף אחד". בסיום הספירה התברר: היילי זכתה רק ב-31% מהקולות

טראמפ (צילום: shutterstock)טראמפ (צילום: shutterstock)
אא

אפשר לא להתמודד בבחירות ולנצח? על פי תוצאות הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית בארה"ב, שנערכו הלילה (בין שלישי לרביעי) במדינת נבאדה, התשובה חיובית.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המבקש לזכות בשנית במועמדות המפלגה לנשיאות, הודיע כי הוא מחרים את הבחירות הפנימיות בנבאדה. אי לכך, המצביעים נדרשו להצביע עבור ניקי היילי, המתמודדת מול טראמפ, או עבור "אף אחד".

בסיום ספירת 80% מהקולות, עלה כי היילי זכתה ב-31% מסך קולות המצביעים, ו"אף אחד" ניצח עם 62% וחצי. משמעות: היילי הפסידה לעצמה.

טראמפ נימק את החלטתו להחרים את הבחירות בכך שמדינת נבאדה פועלת בשיטת בחירות שונה מיתר המדינות. תחילה המצביעים ניגשים לקלפי, ולאחר מכן מתכנסת אספת המפלגה הרפובליקנית במדינה ובוחרת במועמד ללא קשר לתוצאה בקלפיות עצמן. אנשי טראמפ טענו כי השיטה פסולה מבחינתם. זאת למרות הסיכוי הקלוש שהאספה תתעלם מרצון הבוחרים.

בתום שלושה סיבובי בחירות, שנערכו במדינות אייווה, ניו המפשייר ונבאדה, טראמפ מוביל על יריבתו בפער של כ30%. למרות שעדיין 49 מדינות צריכות להצביע, נראה כי הנשיא לשעבר בדרך לזכות במועמדות המפלגה הרפובליקנית. המנצח יוכרז בחודש יולי הקרוב, ויתמודד בסוף השנה מול הנשיא הדמוקרטי המכהן, ג'ו ביידן, בבחירות הכלליות לנשיאות.

תגיות:בחירות בארה"בדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה