חדשות בארץ

נשיא ארגנטינה בביקור ב"יד ושם": "חמאס הוא הנאציזם החדש"

חאבייר מיליי נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והצהיר כי יפעל בפרלמנט במדינתו להכיר בחמאס כארגון טרור: "אני קורא לשחרור החטופים ותומך בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה"

נשיא ארגנטינה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)נשיא ארגנטינה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי נפגש היום (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולאחר מכן ערך ביקור ב"יד ושם". בפגישתו עם נתניהו חזר מיליי על הודעתו מאתמול כי השגרירות הארגנטינאית תעבור מהרצליה לירושלים, והוסיף כי יפעל בפרלמנט במדינתו להכיר בחמאס כארגון טרור.

בביקורו ב"יד ושם" נטע מיליי עץ, ואמר: "חמאס הוא הנאציזם המודרני. אני קורא לשחרור החטופים. אנחנו בוחרים שירושלים תהיה המקום לשגרירות הארגנטינאית. זאת עיר של שלום".

לאחר הפגישה, יצאו נתניהו ומיליי אל התקשורת. ראש הממשלה פנה אל האורח ואמר: "יש לי העונג לקבל אותך, הנשיא מיליי, ואת הפמליה שלך לישראל. אתה חבר גדול של המדינה היהודית. אנו שמחים מאוד על החלטתך להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את נציגותך הדיפלומטית לשם ואת השגרירות. הייתה לנו עכשיו שיחה בנושא שווקים חופשיים. זה דבר ששנינו תומכים בו, אתה מוביל זאת בארגנטינה ואנחנו הובלנו זאת בישראל. נוכל לעשות הרבה יותר דברים יחד. אנו שותפים לרצון לשגשוג, ביטחון ושלום. אנחנו יודעים שהאתגר הגדול ביותר לשלום באזורנו, אבל גם באזורך, הוא איראן. אנו מעריכים את שיתוף הפעולה בינינו בתחומים של ביטחון ודיפלומטיה. התמיכה האיתנה שלך בישראל, שבאה לידי ביטוי בדרכים רבות, מוערכת מאוד".

אמש נפגש מיליי עם הנשיא יצחק הרצוג שהעניק לאורחו ספר תנ"ך, כהוקרה על תמיכתו המלאה ועמידתו האיתנה לצד מדינת ישראל. נשיא המדינה אמר: "אזרחי ישראל חשים חום וידידות עצומה כלפי ארגנטינה, וביקורך כאן מציג את הקשר הייחודי שיש לנו עם ארגנטינה, ואת העובדה שמוצאן של משפחות ישראליות רבות הוא מארגנטינה. הפגנת את אהבתך וחיבתך, הן לעם היהודי והן למדינת הלאום של העם היהודי - מדינת ישראל, ועל כך אנו מודים לך מכל הלב. בביקורך תפגוש מדינה שהותקפה באכזריות על ידי ארגון טרור אכזרי, שביצע פשעים ברבריים וסדיסטיים באזרחי ישראל וחטף מאות בני ערובה. כעת יש לנו 136 בני ערובה שחטופים בעזה, אנו מתפללים ופועלים ללא לאות כדי להשיבם הביתה בהקדם האפשרי. אני יודע שאתה תומך במאבק הזה".

על כך השיב מיליי: "כבוד ותענוג גדול עבורי להיות בישראל. כפי שאמרתי שוב ושוב, אני מחויב מהיום הראשון לוודא שהביקור הדיפלומטי הראשון שלי כנשיא יהיה במדינת ישראל. הנה אני מקיים את הבטחתי עכשיו, ותרשה לי להוסיף שאני שמח שזכיתי שעשייתי הראשונה היא ביקור רוחני בכותל. כמובן, הביקור הזה הוא גם עדות קונקרטית למחויבות שהייתה לנו מהיום הראשון, אחרי מתקפת הטרור של חמאס, שאותה גינינו בחריפות. לא גינינו רק את פעולות הטרור של חמאס, אלא גם הבענו את הזדהותנו עם מדינת ישראל, והמשכנו לתמוך בזכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית".

תגיות:ארגנטינהחאבייר מילייחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה