חדשות בארץ

הנטייה בישראל: לדחות את התנאים שהציב החמאס לשחרור החטופים

ארגון הטרור הציב שורה של תנאים שכונו בישראל "מוגזמים ולא מקובלים". עם זאת, בניסיון להניע משא ומתן, משלחת ישראלית עשויה לצאת למצרים ובמקביל פנתה לקטאר: "שהחמאס יציע הצעה שניתן להתקדם עימה"

לוחמים בעזה (צילום: דובר צ"ל)לוחמים בעזה (צילום: דובר צ"ל)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרי הקבינט המלחמה, המוסד וגורמי הביטחון, טרם השיבו הערב (רביעי) לתנאים שהציב החמאס לניהול משא ומתן שיוביל לשחרור החטופים. גורמים מדיניים ציינו כי ישראל דוחה את מרבית התנאים שהציב ארגון הטרור וכינה אותם "לא מקובלים ומוגזמים". עם זאת, יתכן וישראל תעביר מסר נגדי, ותציע לקטאר ללחוץ על החמאס לשנות דרישותיו ולהציע הצעה שניתן יהיה לקיים עליה משא ומתן. כמו כן, משלחת ישראלית עשויה לצאת מחר למצרים בניסיון להניע את המשא ומתן מול חמאס.

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן והעיר לו כי "תשובת חמאס למתווה נוסחה כדי שישראל תסרב לה". גלנט הוסיף כי "עמדתם תביא להמשך המלחמה, ואת כוחותינו למקומות נוספים בעזה, בקרוב".

‏העיתון הצרפתי "לה פיגארו" דיווח היום כי חמאס ידרוש בתמורה לשחרור החיילים הישראלים מהשבי בעזה את שחרורם של מרואן ברגותי, אחמד סעדאת, עבדאללה ברגותי, עבאס סייד, חסן סלאמה ואיברהים חאמד. ‏כל אחד מהם מרצה מספר מאסרי עולם לאחר שהורשע במעורבות, תכנון והוצאה לפועל של פיגועים קשים בהם נרצחו לאורך השנים עשרות ישראלים. בכיר ישראלי אמר כי "יש נקודות רבות בתשובת חמאס שהוגשה אמש שהן בגדר ייהרג ובל יעבור מבחינתנו. ההתלבטות כרגע היא האם לדחות על הסף את הדרישות, או להיכנס למשא ומתן בניסיון לרכך את הדרישות".

היום תתקיים אצל ראש הממשלה ישיבה ובה תגובש עמדת ישראל לאחר תשובת חמאס. ב"סקיי ניוז ערביה" דווח כי קטאר התחייבה בפני חמאס שישראל תשחרר בין 3,000 ל-5,000 אסירים, על פי בחירת חמאס. בישראל הכחישו זאת.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, פרסם היום את נוסח התגובה של ארגון הטרור שמורכב משלושה עמודים ובו תיקונים ו"נספחים מיוחדים" לערבויות הנדרשות שמטרתן "לעצור את התוקפנות של ישראל". על פי הדיווח, בשלב הראשון - שיימשך כ-45 ימים, יצאו כוחות צה"ל מהאזורים המיושבים ברצועה, בתמורה לשחרור חטופים ללא רקע צבאי. על פי הנוסח, ישוחררו נשים וילדים מתחת לגיל 19, וכן קשישים וחולים, בתמורה ל"מספר מסוים" של מחבלים פלסטינים. בנוסף, חמאס דורש את הגברת הסיוע ההומניטרי, שיקום בתי החולים וחזרתם של תושבי צפון הרצועה לבתיהם.

בשלב השני, כך על פי הדיווח, ישוחררו כל החטופים הגברים בתמורה למספר אסירים פלסטינים, כאשר שוב לא צוין מספרם, וכן נסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה. השלב השלישי יימשך גם הוא 45 ימים, ובמהלכו יוחלפו גופות בין הצדדים.

התקשורת הערבית דיווחה כי חמאס דרש בנוסף את שיפור תנאי האסירים בבתי הכלא בישראל, הסרת המצור מעזה, הכנסת 500 משאיות סיוע מידי יום לרצועה, מחויבות ישראל לספק לעזה את צרכי החשמל והמים שלה ועוד. החמאס מציע כי המדינות הבאות, לצד האו"ם, יהיו ערבות להסכם: מצרים, קטאר, טורקיה ורוסיה.

תגיות:עזהמלחמת חרבות ברזלשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה