חדשות בארץ

נתניהו: "לא נסתפק בפחות מניצחון מוחלט"

ראש הממשלה הגיב, במסיבת עיתונאים, על דרישות חמאס במו"מ לשחרור חטופים: "הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרורם, כניעה לדרישות ההזויות של חמאס תזמין טבח נוסף"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים, בה הצהיר כי ישראל בדרך לניצחון מוחלט על החמאס.

"הניצחון הוא בהישג יד. זה לא עניין של שנים או עשרות שנים, זה עניין של חודשים", אמר נתניהו. "צה"ל מחולל נפלאות, הוא מתקדם בשיטתיות להשיג את כל מטרות המלחמה שאנחנו, בדרג המדיני, הצבנו לו: חיסול החמאס, שחרור כל החטופים והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

"לא נסתפק בפחות מניצחון מוחלט", הוסיף ראש הממשלה. "ההישגים של צה"ל הם אכן חסרי תקדים. בתוך ארבעה חודשים צה"ל הרג ופצע כ-20 אלף מחבלים – יותר ממחצית הכוח הלוחם של החמאס. ריסקנו 18 מתוך 24 גדודים, ואנחנו מחסלים את שארית המחבלים בפשיטות שנמשכות כל העת. חיילינו הורסים באופן שיטתי את רשת המנהרות שהחמאס מסתתר בהן. הם משמידים מפעלי רקטות, מחסני נשק, מרכזי פיקוד ובקרה, מקומות מסתור שהחמאס חשב שהם בלתי חדירים ושלא ניכנס לשם".

"לוחמינו הגיבורים נלחמים כעת בחאן יונס, המעוז העיקרי של החמאס. הנחינו את צה״ל להיערך לפעול גם ברפיח ובשני מחנות המרכז, המעוזים האחרונים שנותרו לחמאס. גם כאן, כשיגיע הזמן, צה"ל יפעל לפי החוק הבינלאומי ויאפשר לאוכלוסייה מעבר בטוח מחוץ לאזורי הלחימה. את שלוש הפעולות הללו – ריסוק הגדודים, טיהור שארית המחבלים והשמדת התת-קרקע – אנחנו נמשיך עד הסוף".

"אין פתרון אחר זולת ניצחון מוחלט. אם החמאס ישרוד בעזה – זו רק שאלה של זמן עד הטבח הבא, וציר הרשע של איראן ושלוחותיה ימשיך במסע ההרג והתוקפנות שלו באין מפריע. רק ניצחון מוחלט יאפשר לנו להשיב את הביטחון לישראל, הן לצפון והן לדרום. בסופו של דבר, חיסול החמאס יקרין על כל המזרח התיכון ויאפשר לנו להרחיב את מעגל השלום עם שכנינו".

בפנותו לבני משפחות החטופים, אמר נתניהו: "יקיריכם תמיד עומדים לנגד עיניי. תמיד. אני מסתכל לכם בעיניים, אני מסתכל על התמונות שלהם, הלב נקרע ונצבט. אנחנו לרגע לא מפסיקים לפעול למען שחרור חטופינו, גם כעת. אני אומר בגילוי לב מה שאני מאמין בו: המשך הלחץ הצבאי הוא תנאי הכרחי לשחרור החטופים. כניעה לדרישות ההזויות של החמאס לא רק שלא תביא לשחרור החטופים, היא רק תזמין טבח נוסף, היא תזמין אסון כבד למדינת ישראל שאף אחד מאזרחינו לא מוכן לקבל".

ראש הממשלה התייחס לפגישתו מוקדם יותר עם מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, ולדיון בנוגע ל"יום שאחרי" המלחמה: "היום שאחרי זה היום שאחרי חמאס. לא חלק מהחמאס, לא חצי מהחמאס – כל החמאס. אמרתי לבלינקן, שלאחר שנמוטט את החמאס אנחנו נבטיח שעזה תהיה מפורזת לתמיד. ההיסטוריה כבר הוכיחה שיש רק כוח אחד שיכול להבטיח פירוז כזה – מדינת ישראל, באמצעות צה"ל וכוחות הביטחון שלנו".

"המשמעות היא שישראל תהיה ותפעל בעזה בכל מקום ובכל זמן שיידרש, כדי להבטיח שהטרור לא ירים שוב את ראשו. הניהול האזרחי של עזה לא יוכל להתבצע על ידי מי שתומך בטרור, מממן טרור, מחנך את ילדיו לטרור. זה אומר גם שנצטרך להחליף את אונר"א – הנחיתי להתחיל בתהליך זה, ועדכנתי על כך היום את מזכיר המדינה".

"אנחנו נמצאים בנקודת מפנה היסטורית. לא נאפשר לכוחות האופל של איראן לנצח. הניצחון המוחלט בעזה הוא תנאי לכך, כי כל אויבינו מחכים לראות מי ינצח. אנחנו פועלים למען ניצחון מוחלט, למען הביטחון שלנו, למען העתיד שלנו, למען הבית של כולנו".

בתשובה לשאלה האם ישראל הסכימה לשחרור מחבלים עם דם על הידיים בתמורה לשחרור חטופים, אמר נתניהו: "אנחנו לא התחייבנו לשום דבר, גם לא התחייבנו למפתחות המטורפים שהחמאס מדבר עליהם, גם לא על אופי המחבלים ולא על המספר המנופח. אין התחייבות כזאת. אמור להיות תהליך של משא ומתן דרך מתווכים, אבל כרגע, לפי מה שאני רואה מהתגובה של החמאס, הם לא שם".

תגיות:חמאסבנימין נתניהוחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה