חדשות בארץ

עמית סגל: "הילדים שלי מפוחדים בלילה, הם חוששים שמחבלים יוצאים מהמרתף"

בריאיון לתקשורת הצרפתית, אמר הפרשן: "כשהם שחררו עשרה בני ערובה ביום במשך שמונה ימים בסוף נובמבר, חמאס חשב שזה יהיה כמו סם עבור ישראל. הם לא האמינו שנחדש את המלחמה"

עמית סגל (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)עמית סגל (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

העיתונאי עמית סגל התראיין לעיתון הצרפתי "לה פיגארו". הוא נשאל על המלחמה המתמשכת בישראל, וסיפר כי "הרוח הישראלית" עדיין חזקה למרות האסון הנורא שהתרחש בשמחת תורה.

"הרעיון ששלט בחברה הישראלית היה שעם הגדר וכיפת ברזל, עזה לא הייתה יותר במרחק שעה מתל אביב אלא רחוקה כמו הירח", אמר סגל. "חשבו ש'הבעיה נפתרה'. האמנו שאנחנו יכולים לחיות עם נמר בחצר שלנו. לצה"ל אפילו לא הייתה תוכנית להיכנס לעזה. אף אחד לא חשב על אפשרות כזאת, המבצע האחרון היה לפני עשר שנים".

בהמשך נשאל סגל על האווירה בישראל, וענה: "התמונה המבעיתה של מאות מחבלים שפורצים את מכשול הביטחון הרסה את תחושת הביטחון של כל ישראלי. הילדים שלי במרכז ירושלים מפוחדים בלילה כי הם חוששים שמחבלים יוצאים מהמרתף".

על מורכבות סוגיית החטופים אמר: "אני חושב שסוגיית החטופים כפי שהיא עומדת היום בישראל, היא המורכבת ביותר בהיסטוריה המודרנית. כמובן שהרומאים לקחו 70,000 בני ערובה אחרי נפילת ירושלים והפכו אותם לעבדים, אבל זו הפעם הראשונה במסגרת דמוקרטית שכל כך הרבה אנשים נחטפו.

"ב-12 השנים האחרונות צה"ל עשה הכל כדי למנוע זאת. רק חייל אחד שוחרר, תמורת 1,000 אסירים. ועכשיו 253 איש נחטפו בבת אחת. זו המחלוקת הפוליטית החדשה בישראל. זה לא נכון שאפשר להשיג את שתי המטרות בו זמנית, יהיה צורך לבחור. אבל אני חושב שאפשר להשיג מטרה וחצי, להשמיד את חמאס ולשחרר חלק מבני ערובה".

בהמשך דיבר סגל על ההתנהלות של חמאס: "כשהם שחררו 10 בני ערובה ביום במשך שמונה ימים בסוף נובמבר, חמאס חשב שזה יהיה כמו סם עבור ישראל. הם לא האמינו שנחדש את המלחמה. הם לא הבינו שהשתנינו מאז הטבח. שמחיר הכניסה למלחמה הזאת היה גבוה מדי, מההתחלה. הם ציפו שהמלחמה הזו תהיה קצרה יותר, אבל עד כה זה לא עבד להם".

תגיות:חרבות ברזלעמית סגלחמאסחטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה