חדשות בארץ

"המשתמש יצא מהקבוצה": חבריהם של החטופים גילו שהם "עזבו" את קבוצת הווסטאפ

136 ישראלים מוחזקים בשבי, אולם חבריהם קיבלו ביממה האחרונה הודעות על כך שהם עזבו את הקבוצה. איך זה ייתכן? הנה התשובה של ווטסאפ

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

136 ישראלים מוחזקים בשבי החמאס בעזה. הם עוברים ימים קשים, וגם המשפחות שלהם חסרות אונים וממתינות להודעה שתבשר על שובם הביתה.

כל זה לא מונע מווטסאפ לנקוט בחוסר רגישות כלפיהן. אתמול (רביעי) קיבלו משפחותיהם של החטופים הודעה על כך שיקיריהן "יצאו" מקבוצות הוואטסאפ בהן היו חברים.

על פי מדיניות מטא (פייסבוק) שמפורסמת באתר שלהם, חשבונות וואטסאפ נמחקים אחרי 120 ימים של חוסר פעילות. זה נעשה בעיקר כדי לשמור על האבטחה וגם כדי להגן על פרטיות המשתמשים. במקרה הזה, חברי הקבוצה נדהמו לגלות שהחטופים כבר לא איתם ודיווחו על כך למשפחות, מה שיצר סימני שאלה לגבי האירוע המוזר.

"תוכן שאוחסן באופן מקומי במכשיר לפני מחיקת החשבון יישאר שם עד שוואטסאפ תמחק אותו מהמכשיר", נכתב בעמוד החברה. "כשהמשתמש ירשום שוב את אותו המכשיר בוואטסאפ, התוכן שאוחסן באופן מקומי יופיע שוב".

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שנחטפה ומוחזקת בשבי, כתב אתמול בחשבון ה-X שלו: "אחרי 4 חודשים בשבי, פתאום הם עוזבים את הקבוצה – הם יחזרו. הם חייבים לחזור. זה מנגנון אוטומטי של וואטסאפ, וזה קרה במקביל באלפי טלפונים של משפחות חטופים ומשפחות שכולות מהטבח".

תגיות:וואצאפחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה