מעניין

מטורף: לימון בן 285 שנה נמכר במכירה פומבית בסכום עתק. זו הסיבה

בתוך ארון מהמאה ה-19 התגלה לימון ישן. הוא נשלח למכירה פומבית וזכה לסכום שיא, כנראה הגבוה ביותר שמישהו שילם אי פעם על פרי כלשהו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בכמה הייתם קונים בסופר קילו לימונים? מה המחיר המקסימלי שהייתם מוכנים לשלם עבור לימון מיוחד? ואם כבר לימון, האם הייתם משלמים יותר מפרוטה אחת על לימון מקולקל בן 285 שנה?

ובכן, לאחרונה התגלה בתוך ארון מהמאה ה-19, שהגיע לבית המכירות ברטלס שבבריטניה, לימון כזה. הלימון הועמד למכירה פומבית, לאחר שהארון הגיע ממשפחה שירשה אותו מהדוד שנפטר לאחרונה.

הלימון סיקרן את האנשים שהגיעו למכירה הפומבית, עד כדי כך שהוא נמכר במכירה פומבית בסכום של 1,786 דולר (כ-6,500 שקל). בנוסף, הארון, שנרכש בעבר ב-41 דולר נמכר באותה מכירה ב-1,805 דולר.

השאלה הראשונה שעלתה היא, איך גילו לימון ישן כל כך בארון מהמאה ה-19? מומחה שהגיע למקום צילם את הארון, אך לפתע מצא בתוכו "חפץ מוזר" בצורת כדור מתגלגל. החפץ היה בתוך מגירה בארון, והוחלט לבדוק אותו.

השאלה השניה שעלתה היא איך ניתן לדעת שמדובר בלימון בן 285 שנה ולא בלימון שנרקב לפני מספר שנים? מתברר השלימון העתיק שנמצא בארון הגיע עם מסר מסתורי עליו. על הלימון היה כתוב: "ניתן על ידי מר אי בקסטר לגברת ב-4 בנובמבר 1739". לפי דיווח ב"סאן" הבריטי, ההערכה היא שמדובר בלימון של אדם הודי, וכי הוא הגיע בהפלגה לאנגליה כמחווה של מר בקסטר לאותה אישה.

בחודש יוני השנה מכר ג'סטין מילר בן ה-33, תושב לוס אנג'לס, ספה מיוחדת במכירה דומה. הוא השתתף במכירת חצר בבוורלי הילס ושילם 50 דולר (כ-150 שקל) תמורת ספה ישנה. בוורלי הילס היא מקום יוקרתי, שבו גם ספה כזאת יכולה להיחשב כבעלת ערך. אז מה הוא עשה? לאחר שנתקל במודעת מכירה של הכורסה, הוא תיאם מועד לאיסוף וקיבל טיפ מבעלת הבית: שפץ אותה ותמכור במחיר יקר יותר.

הוא חזר הביתה, פרסם את הכורסא בטיקטוק ונדהם: מדובר במוצר נדיר של מעצב רהיטים דני, שנוצרה כנראה בשנת 1935. בירור מעמיק גילה כי כורסא כזאת שווה יותר מ-100 אלף דולר (כלומר בין 360-500 אלף שקל). אחרי שהבין שנפל על "מכרה זהב", הוצע לו לפנות לבית מכירות פומביות. הוא פנה לבית המכירות המוכר סותבי'ס ומכר אותה בסכום גבוה.

תגיות:לימוןמכירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה