חדשות בארץ

החמאס: "הפרטים לא מעניינים. רוצים הפסקת אש סופית"

ישראל טרם השיבה למסמך בן ארבעת העמודים שחמאס העביר לקטארים, ואינו מקובל ברובו על הקבינט. נציגי חמאס הגיעו לקהיר והצהירו: "רק התוצאה הסופית מעניינת אותנו"

תפילה למען החטופים, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)תפילה למען החטופים, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

משלחת של חמאס, בראשות חליל אל-חיה, סגנו של מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר, הגיעה היום (חמישי) לקהיר. המשלחת תקיים סבב שיחות משא ומתן על עסקה להפסקת אש ושחרור החטופים. ישראל טרם השיבה לתנאים שהציב החמאס לצורך ניהול משא ומתן, אך שרי הקבינט הודיעו אמש, כל אחד בתורו, שמרבית התנאים אינם מקובלים.

חבר הלשכה המדינית של חמאס, ראזי חמד, אמר על תשובת הארגון להצעה לעסקה על הפסקת אש ושחרור חטופים, כי "מה שאנחנו רוצים זה את התוצאות הסופיות בלי קשר לאופי השלבים. אנחנו לא עוסקים בפרטים רבים. אנחנו רוצים להגיע להפסקת אש סופית". עוד אמר חמד כי חמאס לא נסוג מדרישתו ל"כולם עבור כולם", והסביר כי "ניסינו להתגבר על חלק מהמכשולים הקיימים בתיק האסירים. יש לנו מספיק מקום ללחוץ על שחרור המספר הגדול ביותר האפשרי".

כזכור, הצעת החמאס כוללת הפסקת המלחמה, הסרת המצור מעזה, הגדלת הסיוע היומי ל-500 משאיות, שחרור אלפי אסירים פלסטינים כולל הבכירים שבהם, וכל זאת תמורת שלוש פעימות של שחרור חטופים שימשכו כשלושה חודשים. החמאס הציב עוד מספר תנאים, אשר נחשבים משניים.

מזכיר המדינה האמריקני: תומכים בזכות ההגנה הישראלית ובמדינה פלסטינית

מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה לביקורו של מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, בישראל, ולפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה מטעמה, נמסר כי בלינקן "אישר את תמיכתה של ארה"ב בזכות ישראל להבטיח שהתקפות הטרור ב-7 באוקטובר לא יחזרו על עצמן, והדגיש את החשיבות של נקיטת כל הצעדים האפשריים להגנה על אזרחים בעזה". על עסקת החטופים ותשובת חמאס למתווה, צוין כי השניים דנו "במאמצים להבטיח את שחרור כל בני הערובה הנותרים. המזכיר חזר על תמיכתה של ארה"ב בהקמת מדינה פלסטינית כדרך הטובה ביותר להבטיח שלום וביטחון מתמשכים לישראלים ולפלסטינים כאחד".

בפגישתו עם בלינקן אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "נמשיך עד הסוף להשמיד את התת-קרקע. אין פתרון אחר זולת ניצחון מוחלט. אם חמאס ישלוט בעזה, הטבח הבא זה רק עניין של זמן. בסופו של דבר, חיסול חמאס יקרין על כל המזרח התיכון ויאפשר להרחיב את מעגל השלום. אמרתי לבלינקן שאנחנו במרחק נגיעה מניצחון מוחלט שיהיה של כל העולם החופשי ולא רק של ישראל. לגבי היום שאחרי - הוא אחרי חמאס. לא חלק מחמאס ולא חצי, אלא כל חמאס. לאחר שנמוטט את חמאס נבטיח שעזה תפורז לתמיד".

נתניהו הוסיף כי "ההיסטוריה הוכיחה שיש רק כוח אחד שיכול להבטיח פירוז כזה - מדינת ישראל באמצעות צה"ל וכוחות הביטחון שלה. נפעל בכל מקום וזמן שיידרשו כדי שארגון הטרור לא ירים את ראשו. נחליף את אונר"א. הנחיתי להתחיל בתהליך הזה, ועדכנתי את בלינקן. אנחנו נמצאים בנקודת מפנה היסטורי - שבו המזרח התיכון ילך לכיוון האור או לכיוון החושך. הניצחון המוחלט בעזה - תנאי הכרחי לכך. יחד נילחם ויחד ננצח".

 

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה