חדשות בארץ

מצמרר: שכונה אחת, ארבעה חללים

כמה מאות מטרים מפרידים בין מודעת אבל של שני חללי צה"ל בשכונת ארנונה בירושלים, שאיבדה עד כה ארבעה מבניה: ענר שפירא, זכריה פסח בר, חנן דרורי ודוד שקורי

חנן דרורי, עמיחי ויצן, דוד שקורי, ידידיה רזיאל. הי"ד חנן דרורי, עמיחי ויצן, דוד שקורי, ידידיה רזיאל. הי"ד
אא

בשכונת ארנונה בירושלים מתאבלים היום (חמישי), בעקבות נפילתם השבוע של שני חיילי צה"ל שגדלו בשכונה: סמ"ר (מיל') חנן דרורי, אשר נפצע בקרב ברצועה לפני כמה שבועות, ואתמול הודיע צה"ל על פטירתו, ורס"ן דוד שקורי, שנפל שלשום בקרב בצפון הרצועה.

כמה מאות מטרים מפרידים בין מודעות האבל התלויות על בתי בני משפחותיהם, ברחובות עין גדי וקורא הדורות. השכונה שכלה עד כה בקרבות בעזה ארבעה מבניה, שכן בחודשיים האחרונים נהרגו בלחימה בעזה גם סמ"ר ענר שפירא, שנפל בקרב גבורה מול מחבלים ברעים, ורס"ר זכריה פסח בר, לוחם השיריון שנפל בצפון הרצועה.

אך לא רק בשכונה מבכים את החללים. ביישוב פסגות סיפרו כי לסמ"ר דרורי, שהתגורר ביישוב, היה קשר מיוחד לשני נופלים אחרים: עמיחי ויצן וידידה רזיאל. לשלושה היה קשר משותף. הם התחנכו בתנועת בני עקיבא וויצן הי"ד היה מדריך של רזיאל הי"ד, שהיה מדריך של דרורי.

"כולם בשכונה מכירים את אבא שלי בגלל המכולת שלו", סיפר גיא (27), אחיו של דוד שקורי בשיחה עם ynet. "יש פה תמיד אווירה של משפחה. ברחוב אומרים לכולם שלום. יש פה ערבות הדדית. שיצאנו להלוויה חיכו לנו מאות אנשים עם דגלים. כולם באו לנחם. מכירים את זה. זו הייחודיות של האזור הזה בירושלים".

תושבי השכונה סיפרו כי התקשו ללוות בתוך יממה שניים מהבנים בדרכם האחרונה. "אכן, הכרנו את המשפחות. זה מקום קטן. חלק הכירו את כל המשפחות, חלק משפחה אחת או שתיים, אבל העצב השתלט על כולנו. ארבעה בנים שיצאו להגן על המדינה ולא ישובו עוד. מי ייתן ולא נדע עוד צער בשכונה".

בהלוויותיהם נכחו אלפים. אנשי פסגות לצד אנשי ירושלים ויישובים נוספים. "דרורי קשר את גורלו עם עמיחי וידידיה. אחד העביר לשני ערכים בתנועת בני עקיבא והאחר העבירם הלאה. מדריך אחר מדריך. כל אחד מהם חלק חלק משמעותי מחייו עם האחר. עכשיו הם אינם. צעדו בדרך אחת וקשרו את גורלם יחד, עם אהבת העם והמדינה".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה