חדשות בארץ

אלפים בעצרת בירושלים: קוראים להמשך הלחימה והכרעת החמאס

העצרת נערכה מול קריית הממשלה בירושלים והמשתתפים נושאים שלטים עליהם נכתב: "עד לניצחון המלא". מאות מפגינים בתל אביב וקוראים לבצע עסקה לשחרור חטופים, בכל מחיר

העצרת בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)העצרת בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

אלפי בני אדם השתתפו הערב (חמישי) בעצרת מול קריית הממשלה בירושלים וקראו בה להמשיך בלחימה עד להכרעת החמאס. המשתתפים הניפו שלטים בהם נכתב, בהקשר לחללי צה"ל, "במותם ציוו לנו ניצחון".

בעצרת נשא דברים איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית הי"ד, שנפל בקרבות ברצועה. "אם היו מאפשרים לי לקיים שיחה של כמה דקות עם בני עמית, הייתי מבקש ממנו ללכת למשימה הזו גם במחיר חייו. עמית הוא חייל בצבא ההגנה לישראל, ותפקידו להשיב את החטופים. הייתי אומר לו בני 'אל תהסס, תעשה כל מה שתוכל כדי להשיב את החטופים'. עמית לצערנו לא ישוב יותר אבל החיילים שלו עדין נלחמים ואני רוצה להגיד: תמשיכו להילחם ותביאו את הניצחון. אנחנו מתפללים לשלומכם. אויבנו צריכים לדעת שצבא ההגנה לישראל הוא צבא מנצח ולא מגמגם. תנו לצה"ל לנצח".

הרב בני קלמנזון, אביו של אלחנן, שנפל בקרבות בהגנה על יישובי העוטף ביום הטבח, ציין כי "המדינה כמעט נגוזה בשמחת תורה. גילינו רבותיי שרצח יהודים יכול להיות לגיטימי. אם מדינת ישראל לא תביס את הרוע, רצח ילדים יהיה העיסוק הכי משתלם בשוק העיסוק העזתי. תרצח ותרצח הרבה אנשים, זה רווחי. כל אחד מהילדים שנמצאים כאן יהיה מטרה קלה וזמינה ורווחית ומשתלמת לחטיפה. בלי ביטחון כל ילד יגדל עם חרדה".

קלמנזון התייחס גם לעסקה לשחרור חטופים והוסיף: "החטופים יקרים ללב כולנו, כולנו מתפללים לחזרתם. הדרך היחידה לחילוצם היא להמחיש לרוצחי עזה שכדאי להם מאד להחזיר את אחינו. אומר בכנות, יכולה להיות דרך אחרת, אפשר להפסיד את המלחמה, רק אין ביכולת שלי להסביר לדורות הבאים למה וויתרתם על המדינה שלנו. גלעד שליט היה ילד של כולנו ולכן שחררנו אותו תמורת אלפי רוצחים. התרגשתי כשהוא חזר אבל זו הייתה תחושת אושר קצרה מאד. המשוחררים חזרו לעשות את מה שהם יודעים, לרצוח ולפגוע בעשרות. גיסי מיקי היה מי שנרצח על ידי משוחררי גלעד שליט. אנחנו לא רוצים להגיד שוב פעם אמרנו לכם באירוע של 150 אלף חללים. שכלתי את הבן שלי ואין לי כוח לעוד אלפי קורבנות אם ניכנע".

לפני העצרת התקיים מסע אלונקות מגשר המיתרים עד לנקודת העצר. במסע השתתפו בין היתר חיים ברנשטיין, ששכל את בנו סגן-אלוף יהונתן ("ברנש") צור, מפקד גדוד הסיור של חטיבת הנח"ל, וחיה וספי, אחותו התאומה של סרן ארנון וספי, שנפל בקרבות ברצועה.

בעצרת נשאו דברים: תא"ל דדי שמחי, אביו של הלוחם גיא שמחי שנפל בקרבות בקיבוץ רעים, אליהו ליבמן, ראש מועצת קריית ארבע ואביו של אליקים שנחטף לעזה, ושרית זוסמן, אימו של רס"ל (במיל') בן זוסמן, שנפל בקרבות ברצועה.

בתל אביב הפגינו בעד עסקה לשחרור חטופים

במקביל לעצרת בירושלים, כ-300 בני אדם הפגינו בתל אביב, לצד משפחות חטופים, בקריאה לשחרורם. המפגינים חסמו לסירוגין את רחוב בגין סמוך לקריה, והניפו שלטים עם הכיתוב "עסקה או גזר דין מוות".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלעצרת תמיכה בלחימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה