חדשות בארץ

מסר מארה"ב לישראל: "לא לתקיפה עצימה ברפיח, שוקלים להכיר חד צדדית במדינה פלסטינית"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן קרא הלילה לישראל להימנע מפעילות עצימה בדרום עזה ולעשות מאמץ להפסקת אש. מזכיר המדינה בממשל האמריקני, אנתוני בלינקן, ביקש להכין נייר עמדה בנוגע להכרה במדינה פלסטינית

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

האם ארה"ב מתחילה לשנות גישה בנוגע להמשך הלחימה בעזה? נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר היום (שישי) במסיבת עיתונאים כי התגובה של ישראל בעזה הינה "מוגזמת" וכי הוא דוחף להגיע להפסקת אש ממושכת.

ביידן הוסיף כי הוא פועל כדי להביא לשחרור החטופים, וכי התקדמות בסוגיה זו תאפשר להביא לשינוי בלחימה. "חפים מפשע רבים גוועים ברעב בעזה, מתים. זה חייב להיפסק. שכנעתי את בנימין נתניהו לפתוח את המעברים בישראל לסיוע הומניטרי ואת נשיא מצרים א-סיסי לפתוח את המעבר במדינתו" - אמר.

בישראל לא הגיבו להצהרתו של ביידן, וכלי תקשורת בארה"ב ציינו כי הנשיא מחריף את הביקורת על ישראל. עם זאת, מספר עיתונים אמריקניים דיווחו כי הנשיא התכוון בדבריו לתגובת החמאס על ההצעה לעסקת שחרור חטופים.

ביידן דיבר גם על המגעים לנרמול היחסים בין ישראל עם סעודיה ואמר כי "ממש לפני המתקפה של שבעה באוקטובר הייתי בקשר עם הסעודים, כדי שהם יכירו במדינת ישראל בתמורה לדברים שארה"ב תתחייב לעשות. חלק מזה זה להגן עליהם ולספק להם תחמושת. בדיוק אז פרצה המלחמה וזה לא בלתי סביר שחמאס הבין מה עומד לקרות, ורצה להפסיק את זה לפני שזה קרה".

הכרה חד צדדית במדינה פסלטינית

עיתון מעריב דיווח היום כי מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הורה לאחרונה לצוות משרדו להכין עבודת מטה מסודרת, לקראת אפשרות של הכרה אמריקנית או בינלאומית במדינה פלסטינית, באופן חד-צדדי ולא בהידברות עם ישראל.

על פי הדיווח, בישראל מודאגים מהפעילות של הממשל האמריקני לקידום הרעיון של הקמת מדינה פלסטינית בגדה וברצועת עזה, תחת שלטון אחיד שיתבסס על מה שמוגדר כ"רשות פלסטינית מחודשת".

יו"ר תקווה חדשה, השר גדעון סער, הגיב על כך בפוסט: "גם חסידי 'פתרון שתי המדינות', שהיא פיקציה לדעתי, צריכים להבין מה משמעותה של הכרה בינלאומית חד-צדדית במדינה פלסטינית. זו לא מדינה פלסטינית בהסכם לסיום הסכסוך. זאת מדינה פלסטינית עם המשך הסכסוך בתנאים משופרים מבחינתם, ומבלי שוויתרו על זכות השיבה ועל שאיפתם לארץ כולה 'מהנהר ועד לים'".

במקביל, מליאת הכנסת אישרה שלשום את ההצעה הדחופה לסדר שיזם חבר בוועדת חוץ וביטחון, ח"כ זאב אלקין (תקווה חדשה) לחדון בהקדם בנושא "הצהרות ופרסומים בעולם בנושא הכרה במדינה פלסטינית והצורך בהיערכות ישראלית לאתגר מדיני אפשרי".

לדברי אלקין, "הפופולריות של החמאס ביהודה ושומרון כיום גבוהה אפילו מזו שיש בעזה. המשמעות של הקמת מדינה פלסטינית תהיה עלייה של חמאס לשלטון. זה רעיון מסוכן למדינת ישראל מבחינה אסטרטגית, הדורש מחשבה מעמיקה. אחת המטרות של סינוואר הייתה החזרה לחיים של רעיון המדינה הפלסטינית. הקמת מדינה זו היא נתינת פרס לחמאס ותהווה סכנה של 7 באוקטובר בכל ישראל. אף אחד לא היה אומר לארה"ב אחרי 9/11 לאשר הקמה של מדינת אל קאעידה. מדינת ישראל צריכה להגיד תשובה מאוד ברורה - לאו מוחלט. אסור להמתין, יש להיערך כבר היום בקמפיין בין-לאומי".

תגיות:ג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה