חדשות בארץ

סמוטריץ' על הורדת דירוג האשראי: "מניפסט פוליטי מבוסס תפיסת עולם פסימית ומופרכת"

שר האוצר תקף את החלטת חברת מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל: "איננו יונקים את עוצמתנו הלאומית, הביטחונית, החברתית והכלכלית מאיך שופטים אותנו בעולם, אלא מאמונה עמוקה בצדקת הדרך. גם הודעת מודי'ס לא תערער זאת ולא תחליש אותנו במלחמה על עצמאותנו וריבונותנו בארץ מולדתנו"

סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)סמוטריץ' (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב הערב (מוצאי שבת) על החלטת חברת דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס להוריד את דירוג האשראי של ישראל.

"הכלכלה הישראלית חזקה בכל המדדים. ביכולתה לתמוך את כלל מאמצי המלחמה, בחזית ובעורף, עד הניצחון שיושג בעזרת השם ובגבורת הלוחמים, ולחזור למסלול צמיחה מואץ", מסר סמוטריץ' בפתח דבריו.

"חמאס-דאעש יצא לטבח הנורא בשמחת תורה במטרה לפגוע במדינת ישראל ובעם היהודי בנפש ובגוף ולהביא לחיסולם. מאז הוא והעולם כולו פוגשים גבורה ישראלית מאוחדת, עם יכולת עמידה ונחישות להביס את הרע ולהאיר את מחדש את הטוב בארץ ובעולם. חמאס לא ינצח אותנו, לא ביטחונית ולא כלכלית".

"הודעת מודי'ס על הורדת הדירוג אינה כוללת טיעונים כלכליים רציניים והיא מהווה כל כולה מניפסט פוליטי מבוסס תפיסת עולם גיאופוליטית פסימית ומופרכת, שמשקפת חוסר אמון בחוסנה הביטחוני והלאומי של ישראל, וככל הנראה גם חוסר אמון בצדקת דרכה מול אויביה", תקף שר האוצר. "מודי'ס לא מסוגלת אפילו להגדיר בהודעתה את חמאס וחיזבאללה כארגוני טרור, ורומזת כי הייתה נמנעת מהורדת הדירוג לו רק ישראל היתה מקבלת את מתווה ההתאבדות שמוצע לה על ידי גורמים בקהילה הבינלאומית לעצור את המלחמה ולהקים מדינת טרור ערבית בעזה וביהודה ושומרון".

"איננו יונקים את עוצמתנו הלאומית, הביטחונית, החברתית והכלכלית מאיך שופטים אותנו בעולם, אלא מאמונה עמוקה בצדקת הדרך, שנשענת על עבר מפואר של אלפי שנים ועל מחויבות לעתיד מפואר עוד יותר. גם הודעת מודי'ס לא תערער זאת ולא תחליש אותנו במלחמה על עצמאותנו וריבונותנו בארץ מולדתנו".

"אני מודה לחשב הכללי, לנגיד בנק ישראל וליתר אנשי המקצוע בכלכלה הישראלית על מאמציהם מול חברת הדירוג. יחד ננצח בע״ה ונמשיך להוביל את הכלכלה הישראלית באחריות ובשיקול דעת ולנווט אותה אל חוף מבטחים", סיכם סמוטריץ'.

תגיות:בצלאל סמוטריץ'דירוג אשראימודי'ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה