חדשות בארץ

חדשות סוף השבוע: הנהגת חמאס נפגשת לדון בעסקת שחרור חטופים, ביידן מקשה על ישראל

שליחת האו"ם לעזה טענה כי ישראל הפרה את צווי הביניים שהטיל בית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג. מצרים מאיימת בהקפאת הסכם השלום, אם ישראל תפעל ברפיח

אא

משלחת חמאס מעזה יצאה לקטאר, לדיונים עם איסמעיל הנייה - העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח כי משלחת חמאס, שביקרה בסוף השבוע במצרים, המשיכה לדוחא בירת קטאר, שם תתייעץ עם ראשי הלשכה המדינית של חמאס. הדיון יעסוק בהמשך המשא ומתן עם ישראל, שעשוי להוביל להפסקת אש ושחרור חטופים. במקביל, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח לקהיר את ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, בניסיון לקדם את עסקת החטופים מול המתווכות מצרים וקטאר.

מצרים במסר מאיים לישראל - שר החוץ של מצרים, סאמח שוקרי, אמר במסיבת עיתונאים עם שרת החוץ של גרמניה, אנלינה ברבוק, כי "נעשים מאמצים מתמשכים כדי לקרב את נקודות המבט ולבסס מסגרת המאפשרת הסכם הפסקת אש בעזה". שוקרי התייחס גם לפעולה עתידית של צה"ל ברפיח, ואמר כי "יש שם הצטברות של פלסטינים במקום מוגבל, זה סיכון גדול להעמיד את רפיח מול מבצע צבאי ישראלי כלשהו. המצב ההומניטרי לא יכול לשאת עוד הרס וקורבנות. להגדלת היקף המבצע הישראלי יהיו השלכות, ואנחנו מזהירים מכל הסלמה נוספת". הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי מצרים מאיימת בהקפאת הסכם השלום, אם ישראל תפעל קרקעית ברפיח.

ביידן מקשה על ישראל – נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם צו נשיאותי, לפיו מכירת נשק לבעלות ברית של ארה"ב – כולל ישראל - תותנה בהתחייבות של המדינה המקבלת את הנשק לפעול בכפוף לדיני המלחמה הבינלאומיים, תוך שמירה על זכויות אדם, הפחתת הסיכון לפגיעה באזרחים ומתן סיוע הומניטרי. הצו קובע כי מדינה שלא תעמוד בהתחייבות שלה תסתכן בהשעיית הסיוע הצבאי האמריקני בתוך 45 יום.

האשמות שקריות מצד שליחת האו"ם לעזה - השליחה המיוחדת של האו"ם לבדיקת הנעשה ברצועת עזה, פרנצ'סקה אלבנזה, הנשואה לשר לשעבר ברשות הפלסטינית, אמרה בריאיון ל"גרדיאן" הבריטי כי ישראל מפרה את צווי הביניים שהטיל בית המשפט הבינלאומי לצדק בהאג. לדבריה, בית הדין הורה לישראל לחדול מכל פעילות המהווה רצח עם, אך "מקרי המוות בעזה לא נובעים רק מהפצצות או ירי צלפים. הם מתרחשים גם עקב מחסור בתרופות ובטיפולים רפואיים, ואי-זמינות של מזון ומים נקיים". אלבנזה התעלמה מהעובדה שמאות משאיות נכנסות לרצועה מידי יום, ושישים אחוז מהן מגיעות לידיים של מחבלי החמאס.

מטרות איראניות הופגזו בסוריה - משרד ההגנה הסורי דיווח כי בוצעה תקיפה בשטח המדינה, המיוחסת לישראל. על פי הדיווח הסורי, "ההגנה האווירית שלנו התמודדה עם תקיפה ישראלית באזור הכפרי של דמשק, מה שהביא לנזקים חומריים". סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" הוסיפה כי התקיפה בוצעה מאזור רמת הגולן. לפי הדיווח, מערכות ההגנה האווירית במדינה "יירטו כמה טילים". לא דווח על נפגעים בתקיפה. האופוזיציה הסורית טענה כי הותקפו בסיסי אמל"ח של המיליציות האיראניות. 

הפגנה בתל אביב קוראת לממשלה לפעול לשחרור חטופים - מאות נוטלים חלק הערב בהפגנה בכיכר החטופים ברחבת מוזיאון תל אביב, וקוראים לממשלה לפעול במהירות לשחרור החטופים השוהים בשבי חמאס 127 ימים. העצרת מתקיימת בסימן המסר: "אם נציל אותם, נציל את מדינת ישראל. זה יהיה הניצחון המוחלט".

תגיות:חדשות סוף השבועמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה