חדשות בארץ

שני בכירי חמאס חוסלו ברפיח, בכיר נוסף ניצל מניסיון חיסול בלבנון

מפקד הבולשת של חמאס ובכיר באגף החקירות של הארגון חוסלו בתקיפה אווירית. באסל סלאח, ממפקדי חמאס בלבנון, ניצל מפגיעת טיל ברכבו אך שלושה מאנשיו נהרגו בתקיפה. מפקדת חמאס התגלתה תחת מבנה של אונר"א

מטה אונר"א בשכונת רימאל (צילום: דובר צה"ל)מטה אונר"א בשכונת רימאל (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל והשב"כ אישרו הערב (מוצאי שבת) את דבר חיסולו ברפיח של אחמד אל-יעקובי, פעיל בולט בחמאס. אל-יעקובי היה אחראי על סידורי האבטחה של בכירי חמאס, ושימש כמנהל בכיר בבולשת של מחוז רפיח. בתקיפת כלי הטיס בדרום הרצועה חוסל גם איימן רנתיסי, פעיל צבאי ובכיר במחלקת החקירות בביטחון הכללי של חמאס. מקורות פלסטיניים מסרו כי ברכב שנפגע היה גם איברהים שטאט, שתואר כ"ראש מחלקת חקירות אספקה". גורלו לא ידוע.

בלבנון דווח על ניסיון של צה"ל לחסל את באסל סלאח, ממפקדי חמאס בלבנון. רכב בו נסע באזור העיר צידון, עם שלושה מאנשיו, נפגע מירי כטב"ם. סלאח מוכר כאחראי על גיוס והפעלת פעילים ביהודה ושומרון כולל בזמן המלחמה. מקור ביטחוני אמר לרויטרס, כי סלאח היה מקורב לסאלח אל עארורי שחוסל בינואר האחרון בביירות. בנוסף סלאח הוא בכיר ב"מחלקת העבודות" שנוהלה על ידי עזאם אקרע, שחוסל יחד עם ערורי בתקיפה שיוחסה לישראל.

מטה חמאס התגלה תחת מטה מרכזי של אונר"א

כוחות צה"ל איתרו בסוף השבוע, בשכונת רימאל בעזה, מטה מבצעי חשוב של חמאס, אשר פעל תחת המטה המרכזי של אונר"א. במקום נתפס חומר מודיעיני רב. המטה שהתגלה נמצא בעומק של כ-20 מטרים מתחת לפני האדמה. בתוכו מבנים ומנהרות באורך של כ-700 מטרים, אשר עוברות גם תחת בתי ספר ומוסדות ציבור.

בעקבות הממצאים שהתגלו מתחת למבנה אונר"א, הלוחמים פשטו על מטה אונר"א עצמו, המכיל את משרדיהם של מספר ארגונים הומניטריים ובינלאומיים. לדברי גורם צבאי, במטה אונר"א אותרו אמצעי לחימה רבים, וביניהם רובים, תחמושת, רימונים ומטענים.

בנוסף, צוות הקרב החטיבתי של חטיבת המילואים 646 אשר פועל במרחב חאן יונס חשפו משגרי רקטות שהוצבו על ידי מחבלי חמאס בסמוך לגן ילדים ומסגד. המשגרים היו טעונים וכוונו לשטח מדינת ישראל והושמדו על ידי הכוחות. בסריקת מתקן מים אזרחי במרחב איתרו הכוחות פיר המוביל לתוואי תת-קרקעי בתוך המתקן. בחקר התוואי אותרו בו שני מחבלים מחוסלים. במהלך פשיטה על נכסים ששימשו פעילי חמאס, אותרו אמצעי לחימה רבים: טילי RPG, מטענים, קלצ׳ניקובים, מדים ווסטים.

הרמטכ"ל: "רחוקים מלסיים את העבודה כאן"

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, וראש השב"כ רונן בר, קיימו היום הערכת מצב בעומק חאן יונס יחד עם מפקד פיקוד הדרום ירון פינקלמן וכוחות אוגדה 98. הלוי ציין בשיחה עם לוחמים ומפקדים כי "לא סיימנו את הלחימה בחאן יונס ואנחנו רחוקים מלסיים אותה. אנחנו מסכמים אותה עד כה כהצלחה גדולה מאוד. עובדים כאן מאוד חזק על שתי משימות - פירוק של חטיבת חאן יונס, השמדת התשתיות שלה, הרג הפעילים שלה ולחץ חזק מאוד על שחרור החטופים. חטיבת חאן יונס מאבדת את היכולות שלה. הרבה מפקדים הרוגים ואנחנו רוצים להביא יותר מפקדים הרוגים ויותר בכירים".

תגיות:עזהאונר"אמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה