חדשות בעולם

לא הפסדתם כלום: פייסבוק חוסמת את החשבון של מנהיג איראן עלי ח'אמנאי

החברה חוסמת גם את חשבונותיו באינסטגרם ובת'רדס, עקב הסתה לאלימות ואחרי שעודד את מעשי הח'ותים

 מנהיג איראן עלי ח'אמנאי (צילום: shutterstock) מנהיג איראן עלי ח'אמנאי (צילום: shutterstock)
אא

חברת מטא (פייסבוק) הודיעה כי החליטה לחסום את כל החשבונות של מנהיג איראן, עלי ח'אמנאי. לח'אמנאי יש חשבונות פייסבוק, אינסטגרם ות'רדס, בפרסית ובאנגלית - וכולם ייחסמו מיידית.

"אנחנו מסירים את החשבונות האלה בשל העובדה שהם באופן תדיר עברו על המדיניות שלנו נגד ארגונים ואינדיבידואלים מסוכנים", מסר דובר החברה בהודעה לתקשורת. הוא הסביר כי החברה מסירה תכנים ומשתמשים שמפיצים תוכן אלים.

עד כמה שזה יישמע מפתיע, ח'אמנאי הוא דמות פופולרית באינסטגרם. אחרי חשבונו בשפה הפרסית עוקבים 5.1 מיליון איש. אחרי החשבון שלו באנגלית עוקבים יותר מ-200 אלף איש.

מצד שני, המנהיג האיראני שמטיל הגבלות חמורות על תושביו נוהג בצורה די חופשית ולא מסנן תכנים שהוא מעלה. לכן, בשנים האחרונות, מתנגדי משטר איראניים שלא חיים במדינה קראו לחסום אותו. נזכיר כי ח'אמנאי מוביל את הקו השמרני באיראן ולכן השימוש ברשתות החברתיות בצורה כל כך בולטת מפתיע רבים.

לאחרונה הוא השתמש ברשת כדי להביע תמיכה במעשי האלימות של הח'ותים. ח'אמנאי מחזיק בחשבון ברשת X (טוויטר לשעבר), ושם עוקבים אחריו כמיליון איש.

מבין מנהיגי מדינות העולם, ח'אמנאי נחשב לגדול שונאיה של ישראל. הוא מצהיר על כך לא פעם, ובעבר טען כי "הם (הציונים) אספו אנשים רשעים מכל רחבי העולם והקימו משהו הקרוי האומה הישראלית. האם זו אומה? כל היהודים הרעים והרשעים נאספו שם... אלה שבאו לישראל הם גנבים ורוצחים רודפי בצע". בעבר טען ח'אמנאי כי אפילו יאסר עראפת הוא "משרתם של הציונים". הוא קרא להשמדת העם היהודי ודחה אפשרות לשלום. בהנחייתו, איראן הושיטה יד לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים.

תגיות:איראןפייסבוקעלי ח'אמנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה