הידברות לנוער

איך נכנסים לדיכאון? 5 הדברים שיעזרו לכם להגיע לשם

למה אנשים מדוכאים מהחיים? למה יש כל כך הרבה אנשים שמקנאים באחרים ורוצים חיים של מישהו אחר? אולי כי הם עושים את כל הטעויות שבדרך. הנה 5 דברים שיכניסו אתכם לבלוז של החיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. המעיטו באינטראקציה חברתית פיזית, שיחות ומפגשים חברתיים, והשתמשו בחלופה 'המושלמת' – אינטראקציה וירטואלית ברשתות חברתיות.

2. היחשפו כמה שניתן לרשתות חברתיות, שם אף אחד לא מצלם את הקשיים שלו, הבדידות, או את ההתמודדויות האישיות שהוא עובר. שם תיראו רק תמונות עם חיוכים ענקיים מזויפים, נופים מהממים מטיולים של אחרים, ועוד תמונות שמשדרות 'איזה חיים שווים יש לי', בזמן שאתם בוהים במסך משועממים למוות מהחיים האפרוריים והכל כך רגילים שלכם. שם תיראו מנות אוכל שיגרמו לבטן שלכם לקרקר, בזמן שאתם בוהים במסך עם שקית במבה פתוחה. שם תיראו תמונות של אנשים יפים, בזמן שאתם בוהים במסך לבושים בפיג'מה אפורה עם כתם קטשופ ועם פצע חדש שמתנוסס לכם במרכז המצח.

3. ותרו על ספורט, חוגי התעמלות ועל כל דבר שיעשה טוב לגוף שלכם, יזרים לכם אנרגיה ותחושה פיזית ונפשית טובה. במקום זה, אמצו את כיסא הגיימינג שלכם להיות החבר הכי טוב שלכם.  

4. התמקדו כמה שניתן במה שרע. תוכלו לשמוע עדכוני חדשות שוטפים, לראות כתבות עצובות, ולחפש איזה דברים שליליים קרו לכם במהלך היום. בנוסף, הרבו לדבר ולהתלונן בלי הפסקה עם החברים על איזה קטע לא נעים שמישהו עשה לכם. וודאו שאתם לועסים וחופרים את הנושא כמה שניתן, כל עוד זה עומד ביכולת ההאזנה של האנשים סביבכם. אם הם מיצו את הדיון המדכא ועוברים הלאה לנושא אחר, חפשו אנשים אחרים עימם תוכלו להמשיך לחפור שוב מהתחלה על הקטע הלא הנעים שעשו לכם ועל כמה שזה לא בסדר. במידה ולא קרה אירוע מצער באותו יום, חפשו בעברכם אירועים מצערים, עליהם תוכלו לשוחח עם אחרים.

5. ותרו על אקטים ערכיים או בעלי משמעות. עסקו רק בדברים שטחיים ובמה שבא לכם וכיף לכם באותו רגע. כך תוכלו להבטיח שתחושת הערכה עצמית לא תהיה מנת חלקכם. 

בהצלחה!

תגיות:דיכאוןהידברות לנוער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה