חדשות בארץ

נתניהו: "אם לא ניכנס לרפיח - נפסיד במלחמה"

ראש הממשלה השיב למסר שהועבר מארה"ב, מצרים והאו"ם, לפיו על ישראל להימנע מפעילות קרקעית ברפיח: "נגיע לכל גדודי חמאס ברפיח אך נבטיח מעבר בטוח לאוכלוסייה"

נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)נתניהו (צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
אא

על רקע האיום המצרי להקפיא את הסכם השלום אם ישראל תפעל קרקעית ברפיח, והמסר שהועבר ממשל ביידן שדרש הפסקת אש ללא פעילות עצימה בדרום הרצועה, ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (בין שבת לראשון) ריאיון לרשת ABC.  

נתניהו הדגיש כי "הניצחון במרחק נגיעה". לדבריו, "אנחנו נגיע לגדודי חמאס האחרונים שנמצאים ברפיח, ונעשה את זה, ובזה אני מסכים עם האמריקנים - תוך שנבטיח מעבר בטוח לאוכלוסייה האזרחית".

ראש הממשלה נשאל לאן יתפנו יותר ממיליון עקורים אם צה"ל אכן ייכנס לרפיח, והשיב: "יש הרבה מקום ש'ניקינו' מצפון לרפיח. אנחנו עובדים על תוכנית מפורטת בשביל זה".

בסוף השבוע גבר הלחץ הבינלאומי להימנע מפעולה בעיר, ומסרים הועברו לישראל הן מהאמריקנים, מהאו"ם וממדינות מערביות נוספות. שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, התייחס לתמרון קרקעי אפשרי של צה"ל ברפיח ומסר כי הוא "מהדהד את האזהרה של כמה מחברות האיחוד האירופי שמתקפה ישראלית ברפיח תוביל לאסון הומניטרי שלא ניתן לתארו במילים, ולמתיחות רצינית עם מצרים". בורל הוסיף בחשבון ה-X שלו כי "חידוש המשא ומתן לשחרור החטופים ולעצירת העוינות היא הדרך היחידה למנוע שפיכות דמים".

נתניהו הבהיר כי "חלק מהמאמץ המלחמתי שלנו הוא להוציא אזרחים מאזורים שבהם יש נשק והמאמץ של חמאס הוא להשאיר אותם שם. עד כה הצלחנו בזה - ונצליח שוב. מי שאומר לנו שללא תנאים אסור לנו להיכנס לרפיח, אומר לנו במילים אחרות - תפסידו במלחמה. תשאירו את חמאס שם".

בשבועיים האחרונים צה"ל הגביר את התקיפות האוויריות במרחב רפיח, אך עדיין מתמקד בחיסולים ממוקדים. הפיקוד הצבאי הדגיש כי התוכניות לפעולה במרחב רפיח הוכנו והוצגו לקבינט, ובצה"ל ממתינים למעשה להנחיה להתחיל לפעול קרקעית.

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה