חדשות בארץ

ראשי החמאס נפגשים בקטאר בניסיון להניע את המשא ומתן

ישראל סירבה להצעה המצרית לשלוח משלחת לקהיר, שם ביקרה משלחת של ראשי החמאס. ראש ה-cia יגיע לישראל ומכוון לחידוש המשא ומתן ביום שלישי

כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)כיכר החטופים בתל אביב (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

ניסיון חדש להניע את המשא ומתן בין ישראל לחמאס, שיביא לשחרור חטופים. התקשורת האמריקנית והערבית דיווחו היום (ראשון) כי שני הצדדים, בתיווך מצרים, קטאר וארה"ב, ינסו לחדש את המגעים בעוד יומיים.

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, יגיע בימים הקרובים למזרח התיכון לקדם עסקת חטופים. הוא ייפגש בקהיר עם עמיתו בארגון הביון המצרי. ישראל הוזמנה לפגישה, אך היא מתנה את שליחת הנציגים בריכוך של עמדת חמאס. על פי דיווח בארה"ב, בכירים ישראלים ציינו כי "אם חמאס לא ירכך את עמדתו, ישראל לא תשלח נציגות לשיחות". ישראל הבהירה בין היתר למתווכים כי על חמאס לוותר על חלק מהדרישות, בהן סיום המלחמה ושחרור אסירים פלסטינים המוגדרים "בכירים". אם החמאס ישיב על כך בחיוב, ראש המוסד דדי ברנע ייצא לקהיר ככל הנראה ביום רביעי.

כזכור, קבינט המלחמה החליט, בדיון שקיים ביום חמישי האחרון, כי אם הפערים לא יצומצמו ישראל לא תיכנס למשא ומתן. בישראל עומדים על כך שבשלב הראשון של העסקה, שהוא השלב ההומניטרי, ישוחררו 35 נשים, זקנים וחולים, ויישמר המפתח של העסקה הקודמת: שלושה אסירים פלסטינים תמורת כל חטוף, ללא שחרור של אסירים "כבדים". החמאס מבקש התחייבות ראשונית ל-90 ימי הפוגה ונסיגת כוחות צה"ל וכן דורש שיחרורם של אלפי אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה