חדשות בארץ

גלנט: "העמקת הפעולה מקרבת אותנו לעסקה ריאלית להשבת חטופים"

המצרים הזיזו כוחות שיריון לגבול עזה. בצל הדרישות בעולם להימנע מפעולה קרקעית ברפיח, שר הביטחון יואב גלנט הדגיש כי הדבר הוא בלתי נמנע

יואב גלנט (צילום: תקשורת שר הביטחון)יואב גלנט (צילום: תקשורת שר הביטחון)
אא

ערוץ אל-ערביה דיווח היום (ראשון) כי צבא מצרים העביר טנקים ומשוריינים לאזור הגבול עם עזה, ועיבה את הגבול עם הרצועה, בין השאר באמצעות ערמות חול. עוד דווח כי הצבא אף הגביר את אמצעי המעקב באזור, על רקע הפעולה הישראלית המתוכננת ברפיח.

בצל ההתנגדות מצד ארה"ב, האיחוד האירופי, האו"ם ומדינות במערב, בישראל נחושים להמשיך למהלך קרקעי למיטוט ארבעת גדודי החמאס, השוהים על פי מידע ברפיח.

ראש הממשלה הצהיר כי הפעולה נחוצה, אחרת ישראל תיחשב כמי שהפסידה במלחמה. שר הביטחון יואב גלנט הצטרף לדעה זו. בסיור שערך הבוקר בבסיס ג׳וליס אמר: "חדרנו לליבה הרגישה ביותר של החמאס - המודיעין שלהם משמש כעת כנגדם. העמקת הפעולה מקרבת אותנו לעסקה ריאלית להשבת חטופים נוספים".

לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בשטח הרצועה. כוחות אוגדה 98 ממשיכים לחסל מחבלים ולטהר מרחבים מתשתיות טרור במערב חאן יונס, במקביל לפשיטות של אוגדה 162 במרכז ובצפון הרצועה. לוחמי זרוע הים תקפו מספר מטרות טרור כחלק מהסיוע לכוחות המתמרנים.

במרכז הרצועה לוחמי צוות קרב של חטיבת הנח"ל זיהו וחיסלו מחבל שתצפת עליהם, ירה נ"ט והתקרב לעברם. לאחר מכן, נורו טילי נ"ט נוספים לעבר הלוחמים. תוך זמן קצר, הלוחמים זיהו שני מחבלים יוצאים ממבנה ממנו זוהה הירי, והכווינו כלי טיס שתקף את המחבלים.

במערב חאן יונס, לוחמי צוות הקרב של חטיבת צנחנים ולוחמי יחידת אגוז חיסלו מחבלים, ופשטו על יעדי טרור בהם איתרו אמצעי לחימה. עוד בחאן יונס, מרכז האש של אוגדה 98 הכווין כלי טיס שתקפו שלושה מחסני אמל"ח וחוליית מחבלים שביצעה ירי לעבר כוחותינו. לוחמי צוות הקרב של חטיבה 7 פשטו על מתחמי לחימה וחיסלו מחבלים. לוחמי צוות קרב חטיבה 646 איתרו אמצעי לחימה רבים.

 

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה