חדשות בארץ

בג"ץ דחה את העתירה: לא להפעלת תחבורה בשבת

בית המשפט העליון דחה על הסף את העתירה שהוגשה נגד משרדי הביטחון התחבורה בדרישה להפעיל תחבורה בשבתות "למען חיילי צה"ל". השופטים קבעו כי אין מקום להתערב בנושא

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הרכב שופטי בג"ץ דחה היום (שני) את העתירה שהוגשה על ידי ארגון "ישראל חופשית", ובה דרישה לחייב את משרדי הביטחון והתחבורה להפעיל תחבורה ציבורית בשבתות. העותרים טענו כי הדבר הכרחי לצורך שינוע כוחות צה"ל, בסדיר ובמילואים, לאור המלחמה.

השופטים יצחק עמית, נעם סולברג ויעל וילנר קבעו כי אין מקום להתערב בנושא של שינוע הלוחמים בעזה ובצפון.  

לעתירה, שהוגשה לפני כחודש וחצי, הצטרפו מספר חיילי מילואים והורים לחיילים, שביקשו צו על תנאי שיורה למשרדי הממשלה להסביר, מדוע לא חלה עליהם החובה להפעיל מערך הסעות מבסיסים ושטחי כינוס למרכזי ערים ונקודות מרכזיות אחרות. העותרים טענו כי על המדינה לספק בסופי השבוע מערך היסעים לצרכי התחבורה החיוניים של משרתי כוחות הביטחון - הסדירים והמילואים. לדבריהם, בשל היעדר תחבורה ציבורית בשבת אין להם אפשרות למצות את חופשת ההתרעננות שניתנה להם.

בארגון חותם, שהתנגד לעתירה, הגיבו להחלטה: "צה"ל פועל במלוא העוצמה כדי להכניע את האויב בעזה והוא לא זקוק למניפולציות השמאל הרדיקלי. הרוח היהודית המפעמת בלוחמינו תמשיך להוביל אותם עד הניצחון המוחלט, וקדושת השבת בישראל ובצה"ל תישמר. עם ישראל ממשיך לנצח ולמגר את האויב מכוח הרוח היהודית, וארגוני השמאל הרדיקלי ממשיכים להיות מיעוט קטן, צעקני ובלתי רלוונטי".

תגיות:בג"ץתחבורה בשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה