חדשות בעולם

קובץ שהופץ ובו "רשימת יהודים" מזעזע את הקהילה היהודית באוסטרליה

פעילים פרו פלשתינים הפיצו קובץ ובו שמות תמונות של יהודים שעובדים בתעשיית התרבות המקומית. חלקם אף קיבל איומים ברצח. יו"ר ועדת מועצת הקהילה היהודית: "'רשימת יהודים' פורסמה מתוך מטרה לגרום לנזק מקצועי ונפשי"

אא

מפלס האנטישמיות בעולם לא מפסיק לעלות. מאז הטבח בשמחת תורה ותחילת המלחמה אנו עדים לתקריות אלימות אלפי יהודים בארצות הברית וברחבי אירופה, אך כעת הן גולשות גם ליבשת אחרות, כמו אוסטרליה.

קבוצה של פעילים פרו פלשתינים, כך מתברר, אספה ופרסמה שמות ותמונות של מאות יהודים שפעילים בתעשיית התרבות, ואיימה על חייהם.

לפי דיווחים בתקשורת האוסטרלית, הקובץ נלקח מקבוצת ווטסאפ פרטית, ובו הופיעו שמות של יהודים אוסטרלים שלא הביעו תמיכה בישראל, אבל קראו לנקיטת הליכים נגד עיתונאים שפרסמו תוכן אנטישמי.

בוועד הקהילה היהודית טוענים כי חלק מאותם אנשים קיבלו איומי מוות מפורשים. בין השאר, משפחה יהודית החליטה להסתגר בביתה וילד בן 5 קיבל איומים על חייו. בעמוד ה-X של הוועד נכתב כי "מדובר במצב לא נורמלי".

בוועד טוענים כי תושבים יהודים מהפרברים הצפוניים של מלבורן עברו דרומה לאחרונה, לאחר שסבלו מאירועים אנטישמיים. "זה פשוט לא משהו שניתן להכיל ולתפוס. ליהודים אוסטרלים יש הזכות לקחת חלק בשיח הציבורי כמו כל קבוצה אחרת. יש לנו הזכות להביע דעה בכל סוגיה כולל בסוגיית מדיניות החוץ של אוסטרליה מבלי להיות נתונים לפחד לביטחוננו", כתב הוועד. "אנחנו נלחם ללא לאות, נגן ונתמוך בכל חבר בקהילה שלנו המבקש לעשות שימוש בזכויותיו הדמוקרטיות באופן מכובד. זה לא מתקבל על הדעת שחברי קהילה ומשפחותיהם ימצאו את עצמם ברשימות ויהוו מטרה להטרדות ואיומים רק בשל יהדותם. אין מקום ללינץ' באוסטרליה המודרנית".

עיתונאית יהודייה שהתראיינה לעיתון מקומי סיפרה: "לא הצטרפתי לקבוצת הווטסאפ, והבהרתי כי איני מעוניינת להיות חלק ממנה, ולמרות זאת מצאתי את שמי בקובץ שהופץ. אני אישה יהודייה שרוצה לחיות את חייה. הם פשוט כללו ברשימה כל שם יהודי שידעו. אני לא מאמינה שזה קורה".

האמן מאט צ'אן אמר לאתר Jewish Chronicle כי "אנחנו כבר יודעים שציונים הם טפילים. זה נעשה במסווה של פרוגרסיביות כשכך הציונים 'מלבינים' את הקולוניאליות ורצח העם שלהם תוך שהם משתמשים בהשפעה שלהם ככלי נשק להעצמת תעמולת הכיבוש".

לפי הדיווח בעיתון, יו"ר ועד מועצת הקהילות היהודיות של אוסטרליה, אלכס ריבצ'ין, הסביר כי המסמך נקרא "רשימת יהודים" והמטרה היא "לסמן אותם". בראיון לעיתון מקומי טען: "אותם אנשים עשו עבודת נמלים ואספו את השמות, הפנים, העיסוקים ונתונים אישיים נוספים של קבוצת אוסטרלים שהדבר היחידי המשותף להם הוא היותם יהודים. הם סיפקו לכל אלה הזועקים 'היכן היהודים' בדיוק את המידע הזה על מיהם והיכן הם. זו 'רשימת יהודים' שנוצרה ופורסמה באופן מסכן חיים ומתוך מטרה לגרום לנזק מקצועי ונפשי מקסימלי". עוד נכתב, כי הנושא מתוחקר על ידי המשטרה המקומית.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יהודיםאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה