חדשות בארץ

לאור דבריה הקשים: נאסרה כניסת נציגת האו"ם לשטח ישראל

שר החוץ ישראל כץ דרש שלא לאפשר את כניסתה לארץ של השליחה המיוחדת מטעם מועצת האו"ם לזכויות האדם, פרנצ'סקה אלבנזה. זאת, בעקבות דבריה כי "הקורבנות בטבח 7 באוקטובר לא נרצחו בגלל יהדותם, אלא בתגובה לדיכוי הישראלי"

בניין האו"ם בניו יורק (צילום: shutterstock)בניין האו"ם בניו יורק (צילום: shutterstock)
אא

שרי החוץ והפנים הודיעו היום (שלישי) כי פרנצ'סקה אלבנזה, השליחה המיוחדת מטעם מועצת האו"ם לזכויות אדם, אשר מונתה לבדוק את "מצב הפלסטינים בישראל ובעזה", הוגדרה מ"מסורבת כניסה" לישראל.

כץ ביקש ממשרד הפנים ומרשות האוכלוסין וההגירה שלא להנפיק לה אשרה, בעקבות ריאיון שהעניקה השליחה לגרדיאן הבריטי, שבו טענה כי ישראל מפרה את הצווים שהוציא בית הדין בהאג על המלחמה בעזה.

אלבנזה התייחסה גם לאמירה של נשיא צרפת עמנואל מקרון לפיה הטבח לפני 4 חודשים היה הגדול ביותר נגד יהודים במאה הנוכחית, וכתבה ברשת החברתית X כי "הטבח לא בוצע בגלל שהם יהודים, אלא בשל דיכוי הפלסטינים. צרפת והקהילה הבינלאומית לא עשו דבר כדי למנוע זאת".

אלבנזה הוסיפה כי "חרף ההחלטה בהאג, נמשכות התקיפות והרס התשתיות האזרחיות ברצועת עזה, ותנאי החיים שם הוחמרו. ההרוגים אינם רק תוצאה של הפצצות וירי צלפים. זה קורה גם בגלל מחסור באספקה רפואית ובטיפולים, ולמרבה הצער, גם בגלל גישה לקויה למזון ומים לשתייה - מה שגורם לשתיית מים מזוהמים".

כץ ושר הפנים משה ארבל מסרו בתגובה כי "נגמר העידן שיהודים שותקים. אם האו"ם רוצה לחזור ולהיות גוף רלוונטי, ראשיו חייבים להתנער בפומבי מדבריה האנטישמיים של 'השליחה המיוחדת' - ולפטרה לאלתר. מניעת כניסתה לישראל אולי תזכיר לה מהי הסיבה האמיתית שבגינה החמאס שחט תינוקות, נשים ומבוגרים".

תגיות:האו"םישראל כץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה