בריאות ותזונה

בן הזוג נוחר בשינה? תנו לו לשתות את זה והוא יפסיק

נחירות יכולות להפוך לקושי ולעתים גם להעיד על מחלות שונות. מומחי השינה מצאו פתרון שיפחית משמעותית את הנחירות בדרך לשינה שקטה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נחירות הן תופעה ידועה. לעתים שני בני הזוג נוחרים ולעתים זה קורה אצל צד אחד ומקשה מאוד על הצד השני. רוב האנשים מתקשים להירדם כשלצדם אדם נוחר, שלעתים מרגיש בחוסר נוחות בשל המצב. לפי הערכות שונות, כ-45 אחוז מהאנשים נוחרים מדי פעם, כש-25 אחוז נוחרים בקביעות ללא הבחנה בין גברים ונשים, או בין צעירים או זקנים.

לאחרונה התפרסם כי יש מספר דרכים להתמודד עם נחירות, שנגרמות כתוצאה מוויברציה של הרקמות הרכות, מהיצרות בדרכי הנשימה, מעודף משקל, או בעיה בבסיס הלשון והחך. אחת הבעיות הנפוצות שגורמות לנחירה היא שתיית אלכוהול לפני השינה, מה שגורם לנחירות בלתי פוסקות.

אז איך נפתרים מהבעיה אחת ולתמיד? לפי המומחים, תה מנטה יכול לעזור. מרטין סילי, מומחה שינה בכיר הסביר בראיון באתר המירור הבריטי כי המשקה החם הצמחי הוא "המשקה המושלם שיכול להקל על הנחירות".

"לתה בטעם מנטה יש תכונות מטהרות שעוזרות לנקות את הסינוסים ולקדם נשימה קלה יותר", הסביר. "יש לו גם השפעות אנטי דלקתיות שיכולות להפחית גודש בדרכי הנשימה, להקל על הנשימה ולהפחית את הסיכויים לנחירות".

אילו עוד טיפים הוא נותן? ובכן, לדבריו, מקלחת חמה לפני השינה יכולה להקל. בנוסף לעבודה שמדובר בדבר מרגיע, האדים יכולים להרטיב את מעברי האף, להפחית גודש ולהקל על הנשימה – מה שמגן מפני נחירות.

המומחה ממליץ לעשות שימוש בצמחי מרפא במקלחת ואומר: "תעצים את חווית המקלחת על ידי תליית שקית לבנדר או מנטה סביב ראש המקלחת, החדרת שמנים אתריים לאדים להקלה נוספת על הגודש".

ומה לגבי תזונה? סילי ממליץ להתרחק מגלידה, חלב ואוכל חריף. "צריכת חלב לפני השינה עלולה להוביל לייצור ריר, שעלול לתרום לנחירות על ידי גרימת גודש והצרה או חסימה של דרכי הנשימה", הוא הסביר. "ידוע שהלקטוז המצוי במוצרי חלב מעודד ייצור עודף ליחה והופך את הליחה לעבה יותר וקשה יותר לשחרר אותה, מה שעלול להוביל לנחירות".

 

תגיות:נחירותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה