חדשות בעולם

"לא משכירים ליהודים": סערה אנטישמית בשוויץ

חבר מועצה יהודי בציריך חשף כי בחנות להשכרת ציוד לא מוכנים להשכיר ציוד ליהודים, ותלו שלט בעברית בכניסה לחנות על מנת שלא ייכנסו אליה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם גם שוויץ מצטרפת לגל האנטישמיות בעולם? בימים האחרונים מתחוללת סערה במדינה בעקבות טענות של חבר המועצה המקומית בציריך, יהודה שפילמן, שהעלה ציוץ לחשבון הטוויטר שלו, בו חשף כי בחנות להשכרת ציוד סקי בעיר דאבוס לא מוכנים למכור או להשכיר ציוד ליהודים.

על דלת העסק נתלה השלט הבא: "עקב אירועים שונים מאוד מעצבנים, כולל גניבת מזחלת, איננו משכירים עוד ציוד ספורט לאחינו היהודים. זה חל על כל ציוד הספורט כגון מזחלות, לוחות אוויר, מגלשי סקי ונעלי שלג. תודה על ההבנה".

התחושה היא שלא גניבות הן הסיבה לכך, אלא מחאה פרו פלסטינית בשל המלחמה. בציוץ שהעלה שפילמן נכתב: "היום במסילת ההרים פישה בדאבוס: הודעה בעברית מודיעה כי 'בשל אירועים מטרידים שונים' לא ניתן להשכיר ליהודים ציוד ספורט כמו מזחלות ומגלשיים. הנה תרגום של הטקסט כולו: 'עקב תקריות שונות ומטרידות, כולל גניבת מזחלת, איננו משכירים עוד ציוד ספורט לאחינו היהודים. זה חל על כל ציוד הספורט כגון מזחלות, לוחות אוויר, מגלשי סקי ונעלי שלג. תודה על ההבנה'". ההוראה, אגב, נכתבה בשפה העברית כדי לגרום ליהודים לא להיכנס לחנות כלל.

אתמול התברר כי מפלס האנטישמיות מתרחב גם לאוסטרליה. מאז הטבח בשמחת תורה ותחילת המלחמה אנו עדים לתקריות אלימות אלפי יהודים בארצות הברית וברחבי אירופה, אך כעת הן גולשות גם ליבשות אחרות.

קבוצה של פעילים פרו פלשתינים, כך מתברר, אספה ופרסמה שמות ותמונות של מאות יהודים שפעילים בתעשיית התרבות, ואיימה על חייהם. מדובר במאות טלפונים ותמונות שהופצו. האירוע הזה מגיע בעקבות סערת אנטישמיות גם בברלין ובארה"ב, שם נערכות הפגנות פרו פלסטיניות מדי יום, כולל באוניברסיטת הרווארד.

 

 

 

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:שוויץאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה