חדשות בריאות

דגים וצבים מועילים להפחתת כאב וחרדה? כעת זה מוכח

חוקרים שביקשו לבדוק את תגובותיהם של ילדים לטיפולים כשהם מלווים בדגים וצבי ים, נדהמו לנוכח תוצאות מובהקות: הילדים דיווחו על הפחתת חרדה וכאב. מהי הסיבה לכך?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כבר שנים שאנו שומעים על כוחם של בעלי החיים לצורך הרפיה והשפעה על ילדים, אך האם ייתכן שבאפשרותם לסייע בהפחתת כאב וחרדות?

מחקר מרתק שתוצאותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת Journal of Pediatric Nursing  שם לעצמו מטרה לברר את הנושא. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבדוק את השפעתם של דגים וצבי ים על הפחתת כאב, פחד וחרדה אצל ילדים שעוברים תהליך להחדרת צנתר תוך ורידי.

לשם כך איתרו החוקרים 98 ילדים בגילי 5-6 שנים, שכולם מגיעים למרפאות לצורך דגימות דם וצנתורים. את קבוצת הילדים הזו חילקו החוקרים לשלוש קבוצות שונות: קבוצת דגי זהב בה נמנו 33 ילדים, קבוצת צבי ים של 33 ילדים, וקבוצת ביקורת של 32 ילדים. החוקרים אפשרו לילדים לטפל בבעלי החיים שניתנו להם במהלך הטיפול, ואף ביקשו מהם להעריך את רמת הכאב באמצעות סולם דרגות כאב וחרדה אחיד – לפני הטיפול, במהלך הטיפול ולאחריו.

תוצאות המחקר הוכיחו לבסוף כי הילדים שנמנו על הקבוצות שטיפלו בבעלי החיים דיווחו על רמת כאב נמוכה יותר משל אלו בקבוצת הביקורת, והציונים שניתנו על ידיהם לאחר הטיפול הראו באופן מוחלט ירידה ברמת החרדה והפחד. קבוצת הביקורת, לעומתם, הדגימה ציוני פחד וחרדה דומים – לפני, במהלך ואחרי התהליך.

לסיכום, ציינו החוקרים כי נראה ששימוש בדגים, צבי ים, וייתכן גם בבעלי חיים נוספים, יכול להיות יעיל לצורך הפחתת חרדות ופחד בהליכים רפואיים שנעשים אצל הילדים. בנוסף, הוא גם מסיח את תשומת ליבם מהכאב, מה שגורם לירידה ברמות הכאב. הם גם המליצו לקליניקות ולאחיות העוסקות בטיפול בילדים לשקול התערבויות כאלו במרפאות ובקליניקות השונות.

תגיות:מחקרדגיםצבי ים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה