חדשות יהדות

ח"כ דיסטל מתחזקת: "שומרת שבת, מברכת לפני האוכל"

חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן סיפרה, כי היא עוברת תהליך של התחזקות: "כבר כמה שבתות שאני שומרת שבת באופן מלא, התחלתי גם לברך לפני האוכל"

(בעיגול: ח"כ דיסטל. צילום: Yonatan Sindel/flash90. אילוסטרציה: shutterstock)(בעיגול: ח"כ דיסטל. צילום: Yonatan Sindel/flash90. אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן מהליכוד סיפרה הערב (חמישי), כי היא עוברת בתקופה האחרונה תהליך של התחזקות.

בריאיון לרדיו קול חי נשאלה דיסטל אטבריאן האם היא חוזרת בתשובה, והשיבה: "אחטא לאמת אם אומר כן או לא. כבר כמה שבתות שאני שומרת שבת באופן מלא, התחלתי גם לברך לפני האוכל, אבל אני עדיין לא רוצה להיצמד להגדרות הללו. זה בין האדם לבין קונו".

"למדתי את הפילוסופיה של כל סוגי הדתות, כשנחשפתי ליהדות שאלתי: מדוע לא חשפו אותי לחומר הנפץ המדהים הזה?", הוסיפה חברת הכנסת. "אחרי הנאום שלי כתבו לי הרבה חילונים 'סיקרנת'. זה תלוי איך משווקים את זה. הצעד שלי לא יסתכם בהרצאות בלבד. אני מקווה שאצליח להחדיר יותר יהדות לתוכניות הלימודים בבתי הספר".

בתחילת השבוע נשאה דיסטל אטבריאן דברים בוועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת, במסגרת דיון שעסק בחוסן תלמידים בזמן המלחמה לאחר החשש מטשטוש ערכי הציונות, מורשת וזהות במערכת החינוך. היא מתחה ביקורת נוקבת על מערכת החינוך הממלכתית, שלדבריה גזלה ממנה את זהותה: "מה שקורה עכשיו חמור פי אלף. אם אני יצאתי, אחרי 12 שנות לימוד, בורה לחלוטין לגבי מי אני, מאין באתי, לאן אני הולכת, מה הקולקטיב, למה אני בכלל – היום המצב חמור פי אלף".

"אני קוראת את הנתונים לפיהם רוב מכריע של המורים בישראל טוענים שאין מספיק לימוד או זהות יהודית בבתי הספר, ורוב מכריע של ההורים בישראל טוענים אותו דבר. היהדות היא דינמיט מטפיזי, רוחני, לוגי. בקוריאה הדרומית הכניסו את לימוד התלמוד – התלמוד הוא חדר כושר ללוגיקה – למה זה נשלל ממני? למה אני לא ידעתי עד גילי המאוחר שהיהדות אומרת לנו שאנחנו לא יצורים גשמיים שעוברים חוויה רוחנית, אלא יצורים רוחניים שעוברים פה כרגע חוויה גשמית? יש בה פילוסופיה, רוחניות, מדע. היהדות הקדימה את המדע! המדע היום מתקרב ליהדות עד לתפיסת חלקיק האטום. מדובר פה באוצר של ידע, ביהלום. אנשים לא יודעים מה יש שם. גדל פה דור אחרי דור בור".

"גדעו לנו את השורשים מתחת לרגליים", אמרה דיסטל אטבריאן בכאב. "יושבים פה ואומרים לי שהלימוד של היהדות זה ישראליות ויהדות ביחד? קולנוע עברי ישראלי לעומת המלבי"ם, הרמח"ל, האר"י הקדוש? אתם יודעים איזה עולמות יש שם?".

"הייתי כל כך צמאה לידע, אחרי 12 שנות לימוד עקרות. פילוסופיה מטפיזית, פילוסופיה של הדת, פילוסופיה של המזרח – כאין וכאפס, כלום, אבק, לעומת היהלום שאנחנו יושבים עליו וקוברים אותו! הילדים שלנו לא יודעים מה זה להיות יהודי, אין להם מושג. אני לומדת היום ואומרת: אלוקים, אם רק הייתי יודעת את זה בגיל יותר צעיר. זה חוסן, זה זהות, זה שורשים. זה הכוח להילחם. אני רואה היום את החיילים שלנו עם ציציות – חילונים, עם ספרי תורה – חילונים, עם הכיפות והתפילין – חילונים. אני רואה איך הנשמה שלהם צמאה לזה, כמה הם כמהים לזה".

"ישראל צריכה לעשות איתחול מחדש למערכת החינוך. היהדות זה לא 'האחר הוא אני' או הגישה הפרוגרסיבית למשנה ולתנ"ך. היהדות זה אמת נצחית. אנחנו יושבים על אמת נצחית, על יהלום. והגיע הזמן שננגיש את היהלום הזה, את הידע הזה, את הרוחניות הזאת שיש בה אנושיות, שיש בה הבסיס האוניברסלי היום – אנחנו הבאנו את זה. ואנשים לא יודעים. גדלים פה ישראלים שחושבים שהזהות שלהם זה שהם אוהבים פיצה".

ח"כ דיסטל אטבריאן: "מאמינה באמונה שלמה בביאת המשיח"

תגיות:התחזקותזהות יהודיתשבתגלית דיסטל אטבריאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה