חדשות בארץ

תת מזכ"ל האו"ם: "חמאס הוא לא ארגון טרור. זו תנועה פוליטית"

אמירה מקוממת מצד בכיר באו"ם: מרטין גריפית'ס, הממונה על העניינים ההומניטריים, טען בריאיון כי חמאס לא הוכרז באו"ם כארגון טרור. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "האו"ם איבד כל אמינות"

האו"ם ((צילום: shutterstock)האו"ם ((צילום: shutterstock)
אא

ישראל וגרמניה תקפו היום (שישי) את תת מזכ"ל האו"ם לעניינים הומניטאריים, מרטין גריפית'ס, אשר טען אמש בריאיון בארה"ב כי "חמאס אינו ארגון טרור. זו תנועה פוליטית". גריפית'ס ציין כי "עבדתי עם הרבה קבוצות של טרוריסטים. ייעוד קבוצות כארגוני טרור יכול להיעשות רק על ידי מועצת הביטחון". עם זאת, בריאיון הוא הוסיף "אני מגנה באופן חד משמעי את התקפות הטרור המתועבות שביצע חמאס בישראל, אין להן הצדקה".

אמירתו המקוממת של תת המזכ"ל אינה היחידה שנשמעה במסדרונות האו"ם ביממה האחרונה. מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, המרבה לבקר את ישראל ויצא לא אחת נגד הפעולה הצבאית בעזה, גינה את צה"ל על הפעולה אתמול בבית חולים בחאן יונס. באמצעות דוברו סטפן דוז'ריק פרסם גוטרש הודעה לפיה: "אנו חוזרים ומדגישים שבתי חולים חייבים להישמר נקיים מקרבות, ואסור שהם יהיו נתונים לשום סוג של פעולה צבאית. יש לגנות כל סוג של פעולה צבאית בבית חולים".

כזכור, צה"ל פעל בבית החולים אל נאצר בחאן יונס בעקבות מידע כי בבית החולים הוחזקו חטופים, וייתכן וישנן גם גופות של אזרחים ישראליים. בבית חולים נוסף בחאן יונס נעצרו 20 מחבלים, בהם אנשי כוח נוחבה, אשר השתתפו בטבח בעוטף. חלק מהם לבשו מדים של הצלב האדום, בניסיון להתחמק ממעצר.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, הגיב לדברי תת מזכ"ל האו"ם: "תמיכת האו"ם בחמאס סוף סוף נחשפת בשידור חי. תת המזכ"ל טוען שחמאס אינו ארגון טרור. האם רצח ברברי של מאות אזרחים הוא לא טרור? אלו פניו של האו"ם בימינו. ארגון שמלבין טרור, מקדם את חמאס ומאשים את הקורבנות. האו"ם איבד כל אמינות. אדוני תת המזכ"ל, אינך יכול לומר שאתה פועל בשם עניינים 'הומניטאריים'. אתה משתף פעולה של החמאס!".

משרד החוץ הגרמני הגיב לדבריו של גריפית'ס והדגיש כי "שיהיה ברור בהחלט: האיחוד האירופי מגדיר את חמאס כארגון טרור, וכך גם רבים אחרים".

תגיות:גלעד ארדןמזכ"ל האו"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה