חדשות בארץ

נתניהו: "דרישות חמאס הזויות, משמעותן תבוסה לישראל"

ראש הממשלה התייחס במסיבת עיתונאים למגעים לעסקת חטופים: "תמצית המדיניות שלנו היא לחץ צבאי חזק ומשא ומתן תקיף. הדרישות של החמאס הזויות, משמעותן תבוסה לישראל. כשהחמאס יירד מהדרישות הללו – נוכל להתקדם"

נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (מוצאי שבת) מסיבת עיתונאים, ממשרד ראש הממשלה בירושלים, במהלכה התייחס למגעים לעסקת שחרור חטופים.

"ביקרתי לאחרונה באגפי השיקום בבתי החולים הדסה ושיבא", פתח נתניהו. "פגשתי לוחמים עזי נפש, הם ריגשו אותי עד דמעות. אחד מהם איבד את שתי רגליו. הוא הסתכל לי בעיניים ואמר לי: ראש הממשלה, חייבים להמשיך, תמשיכו עד הסוף. אותם מילים בדיוק שמעתי מכל חבריו הגיבורים במחלוקת השיקום. כולם אמרו לי: חייבים להמשיך עד הסוף, עד לניצחון, עד לחיסול החמאס".

"יש לנו דור מופלא, וכמה גדול החוב שלנו כלפיו. בזכותם נמשיך להילחם עד שנשיג את כל יעדי המלחמה", הצהיר נתניהו. "תמצית המדיניות שלנו לשחרור החטופים היא לחץ צבאי חזק ומשא ומתן מאוד תקיף. כך שחררנו עד עכשיו 112 חטופים, וכך נמשיך לפעול עד שנשחרר את כולם. המשא ומתן מחייב עמידה איתנה. עד לרגע זה הדרישות של החמאס הן הזויות, משמעותן אחת – תבוסה לישראל. ברור שלא נסכים להן. אבל כשהחמאס יירד מהדרישות ההזויות הללו – נוכל להתקדם. איננו שוכחים ולו לרגע את המחויבות שלנו להשבת כל החטופים".

נתניהו הוסיף: "לא נעצור עד שנמגר את האויב האכזר. הלחץ הצבאי עובד. מוטטנו את רוב גדודי החמאס, ולא נעצור עד שנמוטט את כולם. זהו תנאי הכרחי להשגת הניצחון המוחלט, ולא נוותר עליו. נרדוף אחרי רבי המרצחים, ראשי החמאס שנמלטים ממחילה למחילה מתחת לאדמה. לא רחוק היום שלא יהיה להם מפלט. נסגור איתם חשבון, זו רק שאלה של זמן".

בהמשך התייחס נתניהו לשיחותיו עם מנהיגים בעולם, בהם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "אני אומר להם באופן נחרץ – ישראל תילחם עד להשגת הניצחון המוחלט, וזה כולל גם פעולה ברפיח. מי שרוצה למנוע מאיתנו לפעול ברפיח בעצם אומר לנו 'תפסידו במלחמה'. אני לא אתן לזה יד. המערכה המדינית שאני מוביל עם חבריי מאפשרת לנו לפעול בחופש פעולה צבאי חסר תקדים כבר חמישה חודשים, דבר שלא היה במלחמות ישראל".

"לא ניכנע לשום לחץ, כי אנחנו עם של גיבורים, כי אנחנו עם חפץ חיים, כי אנחנו חייבים למגר את הרשע. כך גם לא ניכנע לתכתיבים בינלאומיים בעניין הסדר עתידי עם הפלסטינים. הבהרתי בקבינט, ואני חוזר ומדגיש בפני העולם גם הערב: הסדר יושג אך רק במשא ומתן ישיר בין הצדדים, ללא תנאים מוקדמים. ישראל בהנהגתי תמשיך להתנגד בתוקף להכרה חד-צדדית במדינה פלסטינית. מתי רוצים לתת את ההכרה החד-צדדית הזאת? אחרי הטבח הנורא של ה-7 באוקטובר? לא יכול להיות פרס גדול יותר לטרור, פרס שלא היה כדוגמתו ושימנע כל הסדר עתידי לשלום".

"אנחנו בדרך לניצחון. הלוחמים והפצועים דורשים זאת, משפחות שכולות דורשות זאת, ורוב עצום בעם דורש זאת. כדי להשיג את הניצחון אנחנו צריכים אחדות. לא אחדות לרגע אלא אחדות אמיתית", סיכם ראש הממשלה. "אל תקשיבו לאלה שמנסים לפלג בינינו, הם מיעוט קטן שאינו מייצג את הרוב המכריע של אזרחי ישראל. רוב העם רוצה דבר אחד – אחדות למען הניצחון".

תגיות:חטופיםחמאסבנימין נתניהוחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה