הסברה ישראלית

בנו של מייסד החמאס: "סינוואר ערף ראשים במו ידיו, יבוא יום שאחגוג את קיצה של המפלצת הזאת"

מסעב חסן יוסף, בנו הבכור של השייח' חסן יוסף ח'ליל, ממייסדי החמאס, מספר בראיון על סינוואר, על אביו ועל ה-7 באוקטובר: "תמונות הטבח שינו את חיי"

מסעב חסן יוסף. צילום: חדשות 12מסעב חסן יוסף. צילום: חדשות 12
אא

(ראיון מתוך חדשות 12)

מסעב חסן יוסף, בנו הבכור של השייח' חסן יוסף ח'ליל, ממייסדי החמאס, ברח מישראל לפני 17 שנה. השבוע הוא הגיע מארצות הברית והתייצב מול המצלמות, שם דיבר על אביו, על סינוואר ועל הטבח ששינה את חייו. "אחרי ה-7 באוקטובר אי אפשר היה שלא להגיע ולעמוד לצד האנשים. תמונות הטבח שינו את חיי", אמר בראיון לחדשות 12.

את מסעב מכירים כ"הנסיך הירוק". הוא נולד וגדל ברמאללה, וטרור היה חלק מאורח חייו. בגיל 17 התרחשה נקודת המפנה כאשר נעצר וראה בפעם הראשונה את האכזריות של אנשי חמאס. "במשך שנים רבות חסתי על אבי והצדקתי אותו, הצלתי את חייו - זו הייתה טעות", הוא אומר ומוסיף: "אני צריך לקחת אותו ולדחוף את ראשו לתוך הדם של הטבח, אז אולי הוא קצת ירגיש מה קרה ב-7 באוקטובר".

לפני כ-20 שנה, עם פיגועי ההתאבדות של תחילת שנות ה-2000, מסעב התנגד בזמן שהרוב המוחץ הסכים עם מעשי הטרור. "זה היה העונש שלי רק על כך שחשבתי אחרת, אם רציתי להביע את עצמי באופן חופשי, משמעות הדבר הייתה שיוציאו אותי להורג", הוא מספר.

למרבה המזל, באותה נקודה השב"כ הצליחו להפוך את מסעב למקור מודיעיני יקר ערך, ובמשך עשור הוא שיקר למשפחתו ועבד עבור ישראל, מנע פיגועים והציל חיים של יהודים רבים. כשאביו גילה על הבגידה שלו, הוא כבר היה מחוץ לגבולות הארץ.

מהאכזריות של אנשי החמאס, מסעב אומר כי הוא לא מופתע: "האכזריות של חמאס לא הייתה דבר זר עבורי ב-7 באוקטובר. הייתי עד בעצמי לאכזריותם במשך זמן רב, כשהייתי בכלא". מסעב סיפר כיצד בזמן ששהה בכלא היה עד לעינויים של אנשים שנחשדו בשיתוף פעולה עם ישראל. "הם עינו והרגו אנשים בדרכים הנוראיות ביותר בשל החשד הזה. לא יכולתי להעמיד פנים שלא שמעתי את קולם. אנשים זעקו יום ולילה מכאבים על פשע שהם לא ביצעו. אין סיכוי לשלום עם חמאס - יש לחסל אותם - אין אפשרות אחרת".

מאז הטבח הנורא, מסעב הוא חלק בלתי נפרד מההסברה הישראלית. הוא הגיע לעוטף, ראה במו עיניו את הזוועות ונכנס עם כוחות צה"ל לרצועה. כל זאת בזמן שאביו עצור בכלא הישראלי. כשנשאל על יחיא סינוואר, אמר כי "הוא חנק אנשים במו ידיו, שחט אנשים וערף ראשים של פלסטינים - הוא מפלצת. הוא חי באשליות, פסיכופט, פושע מסוכן. הוא התפאר בכך שערף את ראשו של מישהו בכיור בכלא, וזוהי המורשת שלו. יבוא יום שבו אני אחגוג את קיצה של המפלצת הזו".

תגיות:הסברה ישראליתחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה