חדשות עולם הילדים

למה לפירות יש ריח? הדברים שלא ידעתם

לכל פרי ישנם הגודל והריח הייחודים לו - ולא במקרה. מגזין "נפלאות עולם" לילדים מגלה לנו על התפקיד המשמעותי שיש לריח הפירות בבריאה

אא

חלק גדול מהפירות הם בעלי ריח עוצמתי כשהם מגיעים לשיא הבשלות שלהם. מדענים ממדינות שונות, שחקרו את הנושא לעומק, גילו כי הריח של הפירות הוא חלק מהדרך שלהם להפיץ את הזרעים שלהם הלאה. 

כל עצי הפרי מעוניינים להמשיך להפיץ את הזרעים שלהם כמה שיותר, אלו חלק מהתכונות הטבועות בהם. לשם כך, הפירות שהעצים מייצרים הם בעלי גודל מסוים שיתאים לכך שהחיות יאכלו אותם, ויפזרו את זרעיהם הלאה. הפירות גם מרהיבים ביופיים, כדי למשוך את בעלי החיים לאכול אותם, ומאותה סיבה כנראה, יש לפירות הבשלים ריח חזק. 

לצפיה חופשית באופן דיגיטלי במגזין "נפלאות עולם" היכנסו עכשיו >>

המחקר המרתק 

במחקר שנעשה במדגסקר, בחנו החוקרים 30 מיני צמחים מ־15 משפחות שונות. 19 מהמינים נאכלים רק על ידי מין מסוים של קופים שנקרא למורים, ושאר מיני הפירות נאכלים בעיקר על ידי ציפורים. החוקרים לקחו 428 פירות בשלים ו־434 פירות לא בשלים מ־90 עצים שונים. הם הכניסו את הפירות לשקיות בישול מיוחדות, כך שריח הפירות נשאר בהן, ולאחר מכן האוויר נשאב מן השקיות ונלקח למעבדה כדי לבחון את חומרי הריח. החוקרים גילו, כי יש הבדל משמעותי בין הריח של הפירות שנאכלים על ידי הלמורים ובין הפירות שנאכלים על ידי ציפורים: הפירות שהלמורים אוכלים מדיפים ריחות חזקים הרבה יותר מהפירות שהציפורים אוכלות, וזאת בגלל ההבדלים בין בעלי החיים. חוש הראיה של הלמורים חלש, ולכן הפירות שהם אוכלים מדיפים ריחות חזקים כדי לעזור להם לזהות אותם, כדי שיאכלו אותם ויפיצו את הזרעים. כך הפך ריח הפירות הנפלא לחלק מהתהליך המדהים שטבוע בבריאה, ועוזר לפירות להמשיך להתקיים כמה שיותר.

בואו לזכות במנוי שנתי למגזין "נפלאות עולם"! היכנסו לעולם הילדים והשתתפו בהגרלה שתתקיים מחר י' אדר א'  >>

תגיות:עולם הילדיםנפלאות עולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה