חדשות בארץ

גורמים עוינים ניסו לשבש טיסה של מטוס אל על

טייסי מטוס אל על ובו 250 נוסעים דיווחו על "הוראות" שקיבלו ברשת הקשר לשנות את מסלול הטיסה, וזאת בעודם טסים מעל אזור בו פועלים המורדים החות'ים. הטייסים הצליחו לשמור על מסלול הטיסה ולהנחית את המטוס בשלום

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אא

גורמים עוינים ניסו להסיט מטוס של אל על ממסלולו, תוך ניסיון להטעות את הטייסים במערכת הקשר. האירוע תוחקר היום (ראשון) על ידי גורמי הביטחון ומערך הסייבר הלאומי. הטייסים הצליחו להחזיר את השליטה על מערכת הניווט, תוך שימוש ברשת חלופית ובסיוע בקריות אוויר שהנחו אותם.

האירוע התרחש הלילה, בזמן טיסה של אל על אשר עשתה את דרכה מפוקט בתאילנד לנתב"ג, ועליה 250 נוסעים ואנשי צוות. מתחקיר ראשוני עלה, כי ניסיון השיבוש התרחש בטיסה מעל אזור בו פועלים המורדים החות'ים.

הטייסים דיווחו על שיבוש במערכת הקשר וציינו כי קיבלו "הנחיות" ברשת התקשורת לשנות את מסלול הטיסה. הם החלו לחשוד כי מנסים להסיט את המטוס מיעדו לכיוון אחר, מאחר וההנחיות שניתנו לצוות היו שונות מהנתיב. החשד היה כי אותם גורמים מנסים לגרום נזק למטוס או להוביל אותו לאזורים "בעייתיים".

הצוות לא ציית להנחיות ועבר לאמצעי קשר חלופיים. במקביל בדק צוות הטייסים את הנתונים של הטיסה מול בקריות אוויריות אחרות במרחב, והבין שמנסים להטעות אותו. בסופו של דבר הצליח המטוס להגיע לישראל ולנחות בשלום.

מחברת אל על נמסר: "רשות התעופה האזרחית המקומית של סומליה פרסמה לאחרונה עדכון לכלל חברות התעופה העולמיות באשר להפרעות צפויות בקשר באזור זה. טייסי אל על עודכנו בנושא, והונחו להשתמש בדרכי תקשורת חלופיות במקרה כזה".

עוד נמסר מחברת התעופה: "ההפרעות אינן מכוונות רק למטוסי חברת אל על וכי לא מדובר באירוע בטחוני. ההפרעה לא השפיעה על מהלך הטיסה התקין הודות למקצועיות הטייסים שהשתמשו בדרכי התקשורת החלופיות, ואפשרו את המשך הטיסה במסלול המתוכנן".

תגיות:מתקפת סייבראל עלשיבוש טיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה