חדשות בארץ

החטופה ששוחררה: "שמעתי ברדיו בעזה שבני נרצח בעוטף"

רותי מונדר, שהוחזקה בשבי החמאס עם בתה ונכדה, גילתה דרך האזנה לרדיו שנתן לה אחד המחבלים כי בנה רועי נרצח בביתו בניר עוז בזמן שהיא ובעלה נחטפו

בעיגול: רועי מונדר הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה. Chaim Goldberg/Flash90)בעיגול: רועי מונדר הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה. Chaim Goldberg/Flash90)
אא

רותי מונדר, בת 78, שנחטפה מביתה בניר עוז יחד בעלה אברהם, בתה קרן ונכדה אוהד, חשפה היום (ראשון) בריאיון לכאן רשת ב', כי גילתה בשבי שבנה רועי בן ה-50 נרצח בטבח.

מונדר שוחררה בפעימה הראשונה של העסקה, לאחר 49 ימים בשבי, יחד עם הבת והנכד. בעלה אברהם עדיין בעזה. על הגילוי הכואב בשבי סיפרה: "שמעתי את זה בטרנזיסטור שהשובה שלנו היה נותן לנו להקשיב לו מדי פעם. קרוב משפחה רחוק שלי דיבר ברדיו וסיפר על הבן. קיבלתי, הפנמתי, ואני מספיק חזקה, אני לא מתפרקת. עד היום אני לא בוכה. מוזר לי שאני לא בוכה על דברים כאלה. כשאנשים באים לנחם אותי, אני מעודדת אותם, כי אני לא רוצה שהם יהיו עצובים. רועי היה ילד מיוחד, חם כזה. היו לו המון חברים בכל מיני מקומות, הוא היה נוסע להרבה חברים. עכשיו יש לי את קרן ואוהד - זו כל המשפחה. אני מקווה שאברהם, בעלי, יחזור ונהיה משפחה קטנה שוב".

על מתקפה חמאס והחטיפה הוסיפה מונדר: "כשהיה צבע אדום עברנו לממ"ד. אני לא חוששת מצבע אדום, ויוצאת בדרך כלל מיד אחרי ה'בום', אבל הפעם זה התארך. לאורך כל הזמן אברהם לא דיבר בכלל, הוא ניסה להחזיק את הדלת אבל לא הצליח כי קשה לו לעמוד, הוא גם הולך בחוץ עם מקל. כשהמחבלים פתחו את הדלת הוא נפל על הרצפה. דבר ראשון, לקחו לנו את הטלפונים ואמרו לנו לצאת. לא ידענו מה קורה איתנו, העמיסו אותי, את קרן ואת אוהד ולקחו אותנו משם. אני לא יודעת מה עשו איתו. כשיצאנו ראינו את כל הבוזזים, ראינו שלקחו כל כך הרבה דברים".

לדבריה, במהלך השבי, אותו בילתה בחדר קטן ונעול בקומה השנייה בבית חולים בעזה, קיבלה אות חיים מבעלה: "ביום שבו השתחררתי מרגלית מוזס רצה אליי מאושרת ואמרה: 'רותי, ישנתי ליד אברהם'. היא עזרה לו שם, שמה לו מזרן כדי שיוכל להתרומם. זמן רב עבר מאז שמעתי עליו. לא יודעת מה עלה בגורלו של אברהם. מקווה שהוא יהיה מספיק חזק לעבור את התקופה הזאת. הוא יחזור, אנחנו מחכים ומתגעגעים אליו".

על אף הטראומה הקשה והחברים הרבים שאיבדה מהקיבוץ, רותי רוצה לשוב להתגורר בביתה: "הייתי רוצה, היה לנו שם הכול. לא היינו צריכים לצאת מהקיבוץ, היו לנו חיים טובים מאוד שם".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזהרותי מונדר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה